اعلام موجودیت “انجمن خانواده های دادخواه آبان” – کاظم نیکخواه

مندرج در ژورنال شماره ۴۴۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

انجمن خانواده های دادخواه آبان روز گذشته اعلام موجودیت کرد. آبان نامی است که برتارک انقلاب و سرنگونی به سرخی میدرخشد. انجمن خانواده های آبان هدف از تشکیل این انجمن  را “یادآوری جنایات رخ داده در آبان ۹۸، و مستند سازی و تشکیل پرونده برای دادخواهی آن قتل عام” اعلام کرده است. در آبان ۹۸ بنا به برخی گزارشات صدها نفر و بنا به منابع و شواهدی دیگر ۱۵۰۰ نفر از معترضین با شلیک مستقیم به قتل رسیدند. خانواده های آبان در بیانیه خود اعلام کرده اند که هدف از این انجمن عبارت است از :

“مستندسازی، آرشیو اطلاعات و ارائه گزارشات مرتبط با آبان خونین، یادآوری ابعاد مختلف جنایات رخ داده در آبان خونین، پوشش اخبار پیرامون فشار و سرکوبی که “خانواده‌های دادخواه” از سوی نهادها و نیروهای امنیتی متحمل می‌شوند، گرامیداشت یاد جانباختگان آبان خونین، برگزاری سالگردها، مراسمات و رخدادهای مرتبط با آبان خونین، تشکیل پرونده‌های جنایات آبان، ارسال آن‌ها به دادگاه‌های بین‌المللی با کمک وکلای باتجربه در این زمینه و دادخواهی این کشتار بر اساس موازین حقوق بشر، تلاش برای ثبت کشتار آبان به عنوان جنایت علیه بشریت در اتحادیه اروپا و سازمان‌های بین‌المللی”.

جنبش دادخواهی یک جنبش بسیار گسترده در ایران است. این یک جنبش حق طلبانه و سیاسی برای مقابله با حکومت جنایت است و یک ستون و پایه حرکت و اعتراض مردمی علیه حکومت و برای سرنگونی این حکومت و شکنجه و اعدام است. جمع ها و تشکلها و نهادهای پرشماری متشکل از بازماندگان قربانیان چهار دهه جنایات حکومت ایجاد شده اند که از آن جمله میتوان به مادران دادخواه، مادران خاوران، دادخواهان،‌ شورای انقلابی دادخواهان،‌ و شمار دیگری از نهادهای دادخواهی اشاره کرد.

تمامی خانواده ها وبازماندگان قربانیان حکومت از قربانیان دهه ۶۰ تا آبان خونین و تا امروز، خشم و اعتراض عمیقی را با خود حمل میکنند و زخمی را که حکومت بر قلب آنها وارد کرده، هیچگاه فراموش نمیکنند. شعار سراسری آنها اینست: نه می بخشیم، نه فراموش میکنیم. این خشم گسترده در کنار خشم عمومی علیه کل اوضاع اجتماعی، زمینه های انفجار و انقلاب علیه حاکمین اسلامی را فراهم آورده و شعله های این انقلاب سراسر جامعه را دربر گرفته است. گفتمان دادخواهی و سرنگونی یک گفتمان سراسری است. دور نیست روزی که جانیان حاکم را در دادگاههای مردمی و علنی به محاکمه بکشیم و یاد همه عزیزانمان را با برپایی جامعه ای انسانی و بدون جنایت و اعدام و کشتار، گرامی بداریم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *