حمله دولت آلبانی به اردوگاه سازمان مجاهدین را شدیدا محکوم میکنیم – اطلاعیه حزب کمونیست کارگری ایران

مندرج در ژورنال شماره ۴۵۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

بنا به گزارشها صبح روز ۲۰ ماه ژوئن صدها پلیس آلبانی به اردوگاه سازمان مجاهدین در این کشور هجوم برده و با گاز اشک آور و گاز فلفل ساکنین این اردوگاه را مورد حمله قرار داده است. در جریان این حمله یکی از اعضای سازمان مجاهدین کشته شده و شماری از ساکنان این اردوگاه به بیمارستان منتقل شده اند. پلیس آلبانی همچنین بسیاری از درها و کمدها و کامپیوترها را در این اردوگاه شکسته و تعدادی از کامپیوترها را با خود برده است. دولت آلبانی در توجیه این عمل سرکوبگرانه خود به “فعالیت غیر قانونی و ظن فعالیت سیاسی اعضای مجاهدین در این کشور” اشاره کرده است.

رفتار ضد انسانی دولت آلبانی و سیاست وزارت خارجه آمریکا که بدلیل موضع گیری سیاسی علیه مجاهدین یورش پلیس آلبانی به اردوگاه آنها را مورد تایید قرار داده است و همچنین جلوگیری دولت فرانسه از گردهمایی سالانه مجاهدین در این کشور و دلایل شرم آوری که برای این سیاست خود، از جمله دلایل ژئوپلتیک و درگیری گروههای رقیب در اپوزیسیون جمهوری اسلامی، ارائه داده تردیدی باقی نمیگذارد که این اقدامات جزئی از ساخت و پاخت سیاسی دولتهای ارتجاعی با جمهوری اسلامی است. دول غربی در مذاکرات اخیر خود با جمهوری اسلامی امیتازات زیادی از آن گرفته و در مقابل عقب نشینی های جمهوری اسلامی، دست به اتخاذ چنین سیاستی زده اند. دولت های آمریکا و فرانسه حتی نخواسته اند به این سیاست کثیف خود پوشش حقوقی و قابل قبولی برای ارائه به افکار عمومی بدهند.

حزب کمونیست کارگری اقدام دولت آلبانی و موضع دول آمریکا و فرانسه را شدیدا محکوم میکند و با افشای پشت پرده این سیاستها تلاش میکند توجه مردم جهان را به ساخت و پاخت این دولتها با حکومت تروریست و جنایتکار اسلامی جلب کند. حزب کلیه نیروهای اپوزیسیون جمهوری اسلامی را به اتخاذ موضعی قاطع علیه اقدام سرکوبگرانه دولت آلبانی و سیاست دولت های آمریکا و فرانسه فرامیخواند.

جمهوری اسلامی در سطح جهان منفور و منزوی است و ضعیف تر و بحرانی تر از آن است که بتواند خود را از انقلاب مردم ایران که حمایت وسیع مردم جهان را نیز با خود دارد نجات دهد.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *