هیمن مصطفایی اعدام شد! – اطلاعیه کمیته بین المللی علیه اعدام

مندرج در ژورنال شماره ۴۵۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

سحرگاه روز چهارشنبه ۳۱ خرداد در حالیکه مبارزه و اعتراض برای نجات هیمن مصطفایی ادامه داشت، متاسفانه این زندانی محکوم به اعدام در زندان مرکزی سنندج توسط رژیم جنایتکار اسلامی اعدام شد.

شامگاه سه شنبه ۳۰ خرداد مردم زیادی از مریوان و سنندج با تجمع در مقابل زندان سنندج تلاش کردند که از اعدام این جوان ۳۴ ساله جلوگیری کنند. این تجمعات تا صبحگاه روز چهارشنبه ۳۱ خرداد ادامه داشت. مردم انقلابی سنندج و مریوان برای نجات جان هیمن مصطفایی سنگ تمام گذاشتند . شش سال پیش همین مردم توانسته بودند از اجرای حکم اعدام هیمن مصطفایی جلوگیری کنند.

هیمن از سال ۱۳۹۱ به اتهام قتل یکی از اعضای سابق سپاه پاسداران در زندان بسر می برد و بارها در زندان در معرض شکنجه های جسمی و روانی قرار گرفت. او در طول مدت ۱۰ سال حبس در زندان، امید خود برای رهایی از مرگ و اعدام را از دست نداده بود. رژیم اعدام اسلامی جان او را پس از ده سال گرفت تا به خیال خود در مقابل مردم معترض قدرتنمایی کند. اما با هر جنایت تازه ای که جمهوری اسلامی مرتکب می شود مردم خشمگین تر و معترض تر از گذشته در صحنه هستند تا به این همه جنایت و سرکوب یکبار برای همیشه پایان دهند.

کمیته بین المللی علیه اعدام با خانواده و بستگان هیمن مصطفایی ابراز همدردی می کند و ضمن تقدیر از مردم انقلابی سنندج و مردم برای نجات هیمن، یکبار دیگر همگان را به مبارزه برای متوقف کردن فوری اعدامها و سرنگونی رژیم اعدام و جنایت اسلامی فرا می خواند.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *