اسلام دشمن آزادی! – حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۴۶۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

در اعتراض به سوزاندن قرآن در سوئد، جریانات اسلامی در این کشور بهمراه دولتهای متحجر اسلامی نظیر جمهوری اسلامی، عربستان سعودی و دولت ترکیه که ید طولائی در سرکوب آزادیهای سیاسی در کشور های خود دارند دولت سوئد را بدلیل صدور مجوز برای سوزاندن قرآن مورد هجمه بی سابقه ای قرار داده اند. حتی بخشهایی از سفارت سوئد در بغداد به اشغال اسلامیست ها در آمد و این تنش هنوز ادامه دارد.

می گویند که “احساسات مسلمانان جریحه دار شده است” و به “مقدسات اسلامی” توهین شده است. اولا باید گفت که جریانات اسلامی که اقلیتی ضد بشر هستند و خود را نماینده اکثریت مردم جا می زنند، بدون آنکه قرآنی هم سوزانده شود ذاتاً دشمن آزادی و انسانیت هستند. اینها جماعتی هستند که در جایی مثل ایران در روزهای اخیر با قمه به یک کنسرت در سیرجان حمله کردند و عده ای را زخمی کردند. زبان کارگر را به دلیل اعتراض برای حقوقش بریده اند و دختر بیگناهی را به دلیل باور داشتن به اعتقادات بهایی کشته اند و این لیست بسیار طولانی و بلند است…

در ثانی کدام مقدسات؟! قرآن مقدسات شماست و نه مقدسات من و میلیونها انسان و مخالف دین و اسلام. البته هیچگونه مقدساتی چه مذهبی و چه ملی نباید آزادی را به بند بکشد!

قرآن و مقدسات شما برای مردم معنایی جز کشت و کشتار و بی حقوقی مطلق زنان و کودکان و مردم محروم نداشته است. این همان مقدساتی است که برای شما ثروت افسانه ای به بار آورده  و پشتوانۀ حاکمیت پلشت و تبهکار شما بوده است. چنین مقدساتی برای ما پشیزی ارزش ندارد. این مقدسات پیشکش خودتان!  اکثریت مردم ایران از این مقدسات بیزارند و خواهان دفن آن هستند.

مهم نیست که انگیزه انسانها در سوزاندن قرآن چیست. معلوم است که راسیستها نیز دشمن انسانیت هستند و خارجی ستیزی محکوم است. اگر قرار است کسی به چیزی تمکین کند این اسلامی ها هستند که باید به حق آزادی بیان و ابراز وجود همه جانبه سیاسی – مدنی تمکین کنند و نه برعکس. هر کس در مورد سوزاندن قرآن هر نظری هم که داشته باشد نباید اجازه دهد حق انتقاد به دین و مقدسات اسلامی و حتی سوزاندن قرآن که ابراز نارضایتی و مخالفت با یک دین معین است از کسی سلب شود. انسانهای مترقی و آزادیخواه نباید اجازه دهند که اسلامی های متحجر با عربده کشی و وحشیگری آزادی بیان را در کشورهای غربی و یا هیچ کجای دیگر دنیا محدود کنند.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *