شکست نظام و کمبود نیروی متعهد – اصغر کریمی

مندرج در ژورنال شماره ۴۵۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

وزیر ارشاد گفته است “دچار فقر نیروی متخصص و متعهد به نظام هستیم. ما مسئولین به تربیت نیروی انسانی مومن فکر نکرده‌‌ایم و الان دغدغه اصلی دولت رئیسی پیدا کردن نیروی مومن برای استفاده در امور کشور است”.

باید اضافه کرد که این کمبود در همه حوزه‌ها وجود دارد، انقلاب جاری آنرا تشدید کرده و تحولات بعدی آنرا به مرحله خطرناک‌تری خواهد رساند. ۴۴ سال احزاب و نشریات مخالف را ممنوع کردید، هر مخالفی را به زندان انداختید و هر منتقدی را از رسانه‌هایتان، از دانشگاه‌ها و مدارس و مراکز هنر و ادبیات و ورزش بیرون کردید و بودجه‌های هنگفت صرف مراکز مذهبی کردید تا فقط اراجیف خودتان را به خورد جامعه بدهید و امروز به کمبود نیروی متعهد اذعان میکنید. بدبختی شما این است که در نیروهای سرکوبتان هم با ریزش شدید مواجهید. اینرا فرماندهان سپاه در جلسه با خامنه‌ای به صراحت اعلام کردند و گفتند آنها هم که هنوز مانده‌اند از نظام عبور کرده‌اند. در صف‌ آیت‌الله‌ها و آخوندهایتان هم وضع بهتری ندارید. آش اینقدر شور است که عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی حکومت اخیرا گفته است “اگر برخی مسئولین ترور شوند به نفع خودشان و نظام است”. اینها یعنی حکومت از سایه خودش هم میترسد. اینها محصول شکست نظام در مقابل یک جامعه تشنه رفاه و آزادی است. برای نیروی “مومن” فکر کرده‌اید اما حکومتی که در سرازیری قرار دارد نمیتواند نیروی “مومن” ایجاد کند، ته‌مانده نیروی مومنش را هم از دست میدهد.

در جبهه مردم و انقلاب اما وضع کاملا متفاوت است. هر چه حکومت بیشتر با کمبود نیروی متعهد مواجه میشود، در صف انقلاب نیروی متعهد بیشتری شکل میگیرد. در این صف مردم معترض و متعهد به زندان میروند، عزیزانشان به خاک می‌افتند، تهدید و جریمه میشوند، از دانشگاه یا مدرسه اخراج میشوند، اما با شهامت تعهدشان را به ادامه مبارزه برای سرنگونی حکومت اعلام میکنند. اعترافات مقامات به شکست و ریزش هر روزه از بالا تا پایین حکومت، در نقطه مقابل در میان مردم امید به پیروزی را بیشتر و انسان‌های متعهد بیشتری را به میدان مبارزه کشانده است.

این تعهد مبارزاتی بویژه در طول ۹ ماه گذشته بشکلی انفجاری هم از نظر کمی هم کیفی وارد مرحله تازه‌ای شده است. امروز حول وحوش هر فعالی انبوهی از کسانی قرار دارند که امید به پیروزی و علاقه به فعالیت سازمانیافته در آنها شعله‌ور شده است. آنها را باید از همین امروز سازمان داد تا در امواج قدرتمندتر انقلاب نقش بارزی ایفا کنند.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: آذر پویا

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *