سرهایی که در اجاره قدرت نیستند – عطیه نیک نفس

مندرج در ژورنال شماره ۴۵۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی در واکنش به برخورد خشن حراست و کوباندن سر یک دانشجو به پله‌های سنگی گفتند: “از بازداشت و تعلیق، به خشونت علیه سرها روی آوردید.” دانشجویان علوم‌اجتماعی هم، این دانشگاه را “پایگاه امنیتی” و اطلاعیه روابط‌عمومی را درباره توجیه رفتار حراست، ‌باطل خواندند.

جنبش دانشجویی از جمله جنبشهای همیشه پیشرو، مطالبه گر و خستگی ناپذیری بوده است که با وجود خفقان و سرکوب همیشگی، هرگز از مواضعش علیه ظلم کوتاه نیامده و حالا با شروع انقلاب زن، زندگی، آزادی مبارزه شان را متشکل تر از قبل ادامه میدهند به نحوی که وقتی حمله ای از سوی رژیم در دانشگاهی رخ میدهد بقیه دانشگاه ها در حمایت از آن دانشجویان بیانیه میدهند وارد مبارزه می شوند. در همین چند ماهه اخیر این جنبش دست آوردهای بزرگ و تاثیرگذاری داشته است و همیشه تلاش کرده مبارزه اش علیه رژیم ضدانسانی اسلامی را با مبارزات دیگر بخش های جامعه پیوند بزند. دانشجویان زن همراه و هماهنگ با همه زنانِ ضد حجاب اسلامی، بدون حجاب سرکلاسهایشان رفتند. و  با “نه” بزرگ و  پُر قدرت توانستند مبارزه همه جامعه علیه بی حقوقی ها را فریاد بزنند.

ترس رژیم از این جنبش که باعث شده است این چنین دست به خشونت علیه دانشجویان بزند و با وحشیگری مقابل دانشجویان بایستد، به این دلیل است که بدرستی میداند این جنبش نیروی محرکه انقلابی است که نه تنها از حرکت باز نمی ایستد بلکه برای رسیدن به حقوق انسانی، سرنگونی این رژیم انسان کُش را هدف گرفته است. رژیم میداند که با پیروزی دانشجویان در این جنگ نابرابر درواقع زنان، کارگران و دیگر مبارزان راه آزادی نیز همراه این مبارزات پیروز می شوند. همانطور که دانشجویان دانشگاه علامه گفتند رژیم میداند:  “سری که در اجاره قدرت نیست را نمیتوان سرکوب کرد.”

برای هر چه قدرتمندتر کردن جنبش دانشجویی باید ضمن حمایت از مبارزات جسورانه شان در کنار آنها مبارزه ای متشکل و با هدف سرنگونی این رژیم جنایتکار و فساد را ادامه داده و به سرانجام برسانیم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: آذر پویا

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *