دست پنهان رژیم در مسمومیت الکلی -عبدل گلپریان

مندرج در ژورنال شماره ۴۶۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

عباس مسجدی، رئیس پزشکی قانونی  روز سه‌شنبه ۳۰ خرداد اعلام کرد که طی سال گذشته، ۶۴۴ تن در ایران به دلیل “مسمومیت الکلی” جان خود را از دست داده‌اند و به افزایش ۳۰ درصدی جان‌باختگان نسبت به سال ۱۴۰۰ اشاره کرد. غلامحسین محسنی اژه‌ای هم در نشست روز بیست و نهم خرداد طی اظهاراتی به این مسئله واکنش نشان داد و گفت که “باید این موضوع بررسی شده و با “عوامل ترکیب الکل‌ها با محلول‌های دیگر و تولید و توزیع آن” برخورد شود”.  محمد مصدق، معاون اول قوه قضائیه، گفت: “افرادی که مرتکب این اقدام شدند توجهی به آن نداشته اند  که جان سایرین در خطر است.”

سخنان اژه ای برای برخورد با “عوامل ترکیب” آنهم اسیرانی که به جرم اعتیاد در زندان هستند، تصویر ردیف کردن طناب دار در اذهان مردم را تداعی میکند. شبکه باند قضایی رژیم ۴۴ سال است رسما و قانونا جان بسیاری از مردم معترض علیه این حکومت را در روز روشن گرفته است و حال محمد مصدق بی شرمانه از “جان سایرین در خطر است” سخن می گوید.

در طول عمر رژیم اسلامی افراد و شبکه هایی وابسته به حکومت، برای پُر کردن جیبشان مشروبات الکلی غیر استاندارد تولید کرده و به فروش رسانده اند اما موارد اخیر فراتر از جنس کار این شبکه ها است. بالا رفتن آمار ۳۰ درصدی آنهم در شرایطی که پیشتر مسمومیت شیمیایی دانش آموزان اوج گرفت، اقدامی سازمان یافته حکومتی است. اظهارات اژه ای و مصدق را اگر دقت کنید تلویحا  دفاع از مصرف این نوع مشروبات کشنده است. جالب این است بدانید که روز پنجشنبه یکی از آخوندهای حکومت در مجلس گفته بود،”چرا باید از مصرف مشروبات جلوگیری شود؟” منظور او همین مشروبات کشنده است.

افزایش آمار ۳۰ درصدی مسمومیت ها که منجر به گرفتن جان شهروندان شده را اگر در کنار واکنش مقامات قضایی حکومت قرار دهید، آنچه که بدست می آید این است که حکومت اسلامی مانند مسمومیت دانش آموزان مدارس، برای گرفتن جان آدمها و صدور حکم اعدام برای کسانی که پیشتر با جرائم مربوط به مواد مخدر و مشروبات دستگیر کرده است، تلاش می کند با برپایی طناب دار و قتل حکومتی تداوم عمر خود را تضمین کند.

حکومت اسلامی در ۴۴ سال موجودیت ننگین خود کل جامعه را مسموم کرده است. انگشت اتهام را باید بسوی قاتلان حاکم نشانه رفت. اظهارات مقامات حکومت از سر درماندگی بخوبی آدرس قاتلین را هویدا می کند.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *