جهنم در سیستان و بلوچستان – یدی محمودی

مندرج در ژورنال شماره ۴۶۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

سیستان و بلوچستان، مردمی گرفتار خشکسالی، مردمی گرفتار فقر و سرکوب، مردمی گرفتار رژیم آدمکشان اسلامی!.

از ۸  مهر ۱۴۰۱ تاکنون نزدیک به ده ماه از اعتراضات منظم مردم سیستان و بلوچستان می گذرد، در آن روز مردم معترض به تجاوز یکی از فرماندهان سپاه پاسداران به دختری ۱۵ ساله توسط رژیم اسلامی مورد هجوم وحشیانه قرار گرفتند و نزدیک به صد نفر از پیر و جوان و کودک جانشان را از دست دادند. بعد از هشت مهر رژیم با تمام ترفندهایش نه تنها نتوانسته صدای مردم بپاخاسته سیستان  و  بلوچستان را خاموش کند، بلکه امروز شعله های آتش خشم مردم علیه رژیم اسلامی هر جمعه در بسیاری از شهرهای سیستان و بلوچستان و از جمله زاهدان زبانه میکشد!

در دفاع از مردم سیستان و بلوچستان در طول چند ماه مردم دهها شهر ایران به خیابان آمدند، مردم کردستان اعتصاب عمومی کردند و شعار کردستان زاهدان چشم و چراغ ایران به یکی از شعارهای مطرح در انقلاب زن زندگی آزادی تبدیل شد. با نگاهی گذرا به وضعیت اسف بار مردم سیستان و بلوچستان، باید دریابیم که عمق نفرت و بیزاری این مردم از رژیم اسلامی و مسببان وضع موجود از کجا سرچشمه می گیرد.

خبرگزاری ایلنا می گوید: “در کنارخشکسالی، بی آبی، محرومیت در عین برخورداری از زیر ساختهای مناسب صف های طولانی گاز، آب، بنزین و نان، باید صف های طولانی مرغ را هم به داشته های این استان اضافه کرد”. معین الدین سعیدی نماینده مجلس رژیم اسلامی می گوید: “یک متر لوله کشی گاز، نه در شهرها و نه در روستاها وجود ندارد و گاز در این استان به کالائی لوکس تبدیل شده، که دسترسی به آن برای بسیاری از مردم به رویا تبدیل شده”. به لیست داشته های این استان باید بیکاری میلیونی، فقر مطلق، نبود مدرسه و درمان و دهها مصیبت دیگر را اضافه کرد و این جمهنی است که رژیم قاتلان و دزدان اسلامی برای مردم این خطه به ارمغان آورده است.

مردم سیستان و بلوچستان برای فائق آمدن بر مشکلات خود و برای رهای از شر حکومتی که آنها را از ابتدائی ترین حقوق اولیه خود محروم کرده، بدرست راه مقابله با مسببین اوضاع کنونی را برگزیده اند، تدوام جمعه های اعتراضی و کوتاه نیامدن این مردم شریف و محروم از اعتراضات و خواسته های خود دقیقا از اینجا ناشی می شود که رژیم اسلامی نه در دنیائی خیالی و واهی، بلکه اینجا بر روی زمین، در استان سیستان و بلوچستان، یعنی محرومترین استان ایران، جهنمی را برای این مردم ساخته که فقط باید از ریشه و بنیاد فرو ریزد. تنها راهی که مردم برای پایان دادن به این سبعیت و دزدی و فساد انتخاب کرده اند، ادامه انقلاب زن زندگی آزادی است.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *