سالگرد انقلاب مهسا و وحشت رژیم – سهیلا دالوند

مندرج در ژورنال شماره ۴۹۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

در آستانه سالگرد قتل ژینا (مهسا) امینی و انقلاب زن زندگی آزادی، جمهوری اسلامی‌ در وحشت از حضور دوباره مردم ‌در خیابان‌ها با کمک نهادهای امنیتی و اطلاعاتی سرکوبگر و ‌قاتلش با ایجاد فضای رعب و سرکوب در صدد مقابله میباشد.

جان باختن ژینا در سال گذشته موج گسترده ای از اعتراضات سراسری را در داخل و‌خارج با شعار زن، زندگی، آزادی، در جهان طنین انداخت. جمهوری کشتار اسلامی پاسخ مردم‌ معترض را با شلیک گلوله به قلب، چشم ‌‌و بازداشت هزاران نفر داد.

با نزدیک شدن سالگرد این انقلاب، جمهوری اسلامی تمام توان خود را بکار گرفته تا با احضار مجدد، تهدید و بازداشت، موج دوم این انقلاب را سرکوب و‌چند صباحی دیگر به عمر ننگین خود ادامه دهد.

در ماه‌های گذشته نیروهای امنیتی فشار بر خانواده های دادخواه را افزایش داده اند. بسیاری از خانواده‌های کشته‌شدگان به وسیله نیروهای امنیتی دستگیر شده و احکام حبس و زندان دریافت کرده‌اند؛ از جمله زهرا سعیدیان‌جو، خواهر میلاد سعیدیان‌جو، هاشم سادی، پدر سارینا اسماعیل‌زاده، خانواده ابوالفضل آدینه‌زاده و شماری دیگر.

تعدادی از بازداشت شدگان سال گذشته را به دفاتر وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه احضار و به آنان هشدار و‌ مجبور به امضای تعهدنامه‌ای مبنی بر عدم شرکت در اعتراضات نمودند و یا احضار ۵۴ وکیل فعال در شهر بوکان که شهریور سال گذشته در بیانیه‌ای از خانواده مهسا امینی حمایت کرده بودند.

اما جنبش دادخواهی با روزنامه نگار شجاعش که قتل مهسا را به تصویر کشید و با صدای بلند در بیددادگاه اعلام کرد: “به عملکردم به عنوان روزنامه نگار افتخار می‌کنم”، با زندانی سیاسی اش، با بیانیه ها از درون سیاهچالها، با وکلای مبارزش و مردم معترض به جان آمده از تهدید، بازداشت، زندان و شکنجه نه تنها ترس و واهمه ای ندارد بلکه با شعار نویسی ها بر در ‌‌و دیوار خیابانهای شهرها، با اعتراضات شجاعانه زنان علیه حجاب اجباری، با اعتراضات روزانه علیه فقر و فلاکت ‌و دزدی، با اعتراضات گسترده علیه اعدام، این قتل عمد دولتی، اعلام می‌کنند “در سالگرد قتل دولتی ژینا( مهسا) امینی در خیابان‌ها هستیم”، و اینها نشان از عزم راسختر، قویتر، مستحکمتر جامعه به طغیان درآمده است تا انقلاب مهسا را به سرانجام ‌برسانند.

در آستانه سالگرد انقلاب ژینا با شعار فراگیر و متحد کننده “زن ، زندگی، آزادی” به خیابان‌ها می آییم تا بساط ‌ حکومت جنایتکار اسلامی را برچینیم، برای داشتن جامعه ای که سر لوحش انسان و ‌انسانیت باشد.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: آذر پویا

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *