شتر درخواب بیند پنبه دانه – عطیه نیک نفس

مندرج در ژورنال شماره ۴۹۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد سه‌شنبه ۱۷ مرداد در مراسمی با عنوان “جشنواره مد و لباس فجر”  گفت: با حمایت مجلس نیازهای جامعه جوان در مقوله پوشش را تعیین خواهیم کرد تا در چارچوب شرع، قانون و اخلاق به زیبایی و تنوع برسند. او با اشاره به ایجاد کار گروه ساماندهی مد و لباس اضافه کرد: “در این کار گروه تلاش می‌کنیم تا با استفاده از زیبایی‌های فرهنگ اسلامی، جلوه‌های جدیدی را به کار بگیریم تا مردم و به ویژه جوانان، هم زندگی عفیفانه‌ای داشته باشند و هم از مظاهر زیبایی در پوشش و لباس استفاده کنند.”

انتخاب پوشش یکی ازحقوق پایه ای و بدیهی هر انسانی است که رژیم اسلامی با تکیه بر قوانین ضدانسانی اسلامی، هرگز این حق را برسمیت نشناخته است.

وزیر ارشاد در حالی از پوشش جوانان بر مبنای فرهنگ اسلامی حرف میزند که جوانان برابری طلب، پیشرو و مترقی در عمل نشان داده اند که نه تنها پوشش اسلامی انتخاب آنها نیست بلکه اساسا قوانین ضدانسانی اسلامی را پس زده اند، و اجرای طرحهای گوناگون رژیم برای پوشش اسلامی رویایی است که حالا برای طراحانش به کابوس تبدیل شده است.

از طرفی مبارزات جسورانه و خلاقانه زنان و اجرای بی حجابی عملی، همراه با حمایت مردان برابری طلب از آنها چنان جمهوری اسلامی را در مخمصه گذاشته که هر روز میخواهد با طرح، ایده، قانون و لایحه ای جدید خود را از این تنگنا نجات دهد. اما تا کنون نتوانسته است دست آوردی در این زمینه داشته باشد. این طرحها و لوایح گوناگون فقط به اختلافات درونی شان هر چه بیشتر دامن زده تا حدی که حتی در برنامه های تلویزیونیشان هم بر سر لایحه حجاب و پوشش اسلامی علنا به جان هم می افتند.

پوشش اسلامی و زندگی “عفیفانه” یک نوع ابزار سرکوب اسلامی است که حق دخالت در خصوصی ترین موضوعات زندگی انسانها را به خود میدهد. جوانانی که در همین چندماهه اخیر در صف مقدم مبارزات بوده اند این را بدرستی متوجه شده و میخواهند با انقلابی بی بدیل دست دخالتگر و سرکوبگر اسلام و به تبع آن رژیم اسلامی را برای همیشه از زندگیشان کوتاه کنند تا بتوانند در دنیایی برابر و بدون تبعیض به حقوق انسانیشان دست یابند.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: آذر پویا

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *