روزی سخت بر جمهوری اسلامی! – مصطفی صابر

مندرج در ژورنال شماره ۴۹۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

سه شنبه ۱۷ مرداد برابر با هشتم اوت، روز خبرنگار، بر جمهوری اسلامی سخت گذشت. رئیسی خود را به صدا و سیما رساند و یاوه های همیشگی را تکرار کرد که “آزادی بیان افتخار جمهوری اسلامی” است. اما آنچه در فضای عمومی جامعه، در مدیای اجتماعی، مدیای رسمی خارج کشور و حتی برخی روزنامه های داخل کشور برجسته شد، یاد کسانی چون “الهه محمدی و نیلوفر حامدی” ها بود که یازده ماه است به جرم افشاء کردن اخبار قتل مهسا (ژینا) امینی در زندان بسر میبرند.

اکبر منتجبی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران در گفتگو با روزنامه هم میهن از “دوران سیاه روزنامه نگاری” و “بازداشت بیش از ۱۰۰خبرنگار در یکسال گذشته” سخن گفت. ولی بلافاصله اضافه کرد که علیرغم همه فشارها “جریان اطلاع رسانی متوقف نمی شود و مثل آب مسیرش را پیدا میکند”!

روزنامه هم میهن همینطور به مناسبت روز خبرنگار در گزارشی با چاپ عکس الهه محمدی و نیلوفر حامدی فهرست طولانی از خبرنگارانی که در جریان این انقلاب دستگیر شده اند ارائه کرده است. اکنون خبرنگاران شرافتمند به قهرمانان محبوب و مورد حمایت مردم تبدیل شده اند که کسی نمی تواند آنها را حذف و سر به نیست کند. نه فقط جمهوری اسلامی و دستگاه سرکوب و سانسورش بیش از هر وقتی زیر فشار سنگین انقلاب مردم قرار گرفته است، بلکه در سطح مدیای رسمی بطور کلی خبرنگاری جیره خوار و نان به نرخ روز خور عرصه را بر خود تنگ تر می یابد.

آری انقلاب زن زندگی آزادی عصر نوینی را در جامعه ایران آغاز کرده و این شامل عرصه خبرنگاری هم میشود. تقلاهای رئیسی و لاطائلات او در “صدا و سیما”  در روز خبرنگار و همینطور هدیه مسخره ۴۰۰ هزار تومانی او به هر خبرنگار، نه فقط هراس و نگرانی جمهوری اسلامی از این روز را نشان داد بلکه شاهد دیگری از شروع عصر نوین و شورانگیز خبرنگاری متعهد، وفادار به حقیقت و منافع مردم است. روز خبرنگار مبارک!

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *