اعتراف خامنه‌ای به ناامیدی سپاه! – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۵۰۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

در آستانه اولین سالگرد انقلاب زن زندگی آزادی هستیم. همه اتفاقات نشان میدهد که مردم میخواهند  انقلابشان را ادامه دهند و حکومت هم نگران است و به هر کاری چنگ میزند تا سد راه انقلاب شود.

دیدار خامنه ای در روز پنجشنبه ۲۶ مرداد با فرماندهان ارشد سپاه پاسداران و سخنانش در این دیدار شاهدی گویا از این وضعیت حکومت است.

خامنه ای در این دیدار مدعی شد که: “در طول تاریخ کشور تا آنجایی که بنده اطلاع دارم نمی‌شناسیم هیچ مجموعه ‌‌نظامی را که تا این حد از سلامت معنوی و اخلاقی و سیاسی برخوردار باشد”. او سپاه را “بزرگترین سازمان ضدتروریستی” جهان نامید و بالاخره گفت که زمان خسته شدن و ناامیدی نیست و سپاه باید روحیه خود را حفظ کند.

اولا، ظرفیت بالایی از بی شرمی لازم است که رهبر یک حکومت تا مغز استخوان فاسد، فاسدترین بخش نظامش را در زمینه “سلامت معنوی و اخلاقی و سیاسی” بی رقیب اعلام کند! فایل صوتی گفت‌وگوی فرمانده وقت کل سپاه و معاون سابق اقتصادی و سازندگی سپاه که بهمن ۱۴۰۰ به بیرون درز کرده بود، نشان میدهد که عوامل مرتبط با بنیاد تعاون سپاه، محمدباقر قالیباف، شهردار وقت تهران و رئیس کنونی مجلس شورای اسلامی، قاسم سلیمانی، فرمانده وقت نیروی قدس سپاه، حسین طائب، مسئول اطلاعات سپاه، مستقیما در فسادهای گسترده نقش داشته اند.

ثانیا، لقب “بزرگترین سازمان ضد تروریستی” در باره سپاه پاسداران که پرونده قطوری از ترور در داخل و خارج زیر بغل دارد، یک واکنش دفاعی در مقابل انقلاب زن زندگی آزادی است که توانسته است بحث تروریستی بودن سپاه را در میان افکار عمومی و نهادهای جهانی رایج کند.

و بالاخره و مهمتر از همه اینها، چرا رهبر نظام اسلامی خطاب به نیرویی که آخرین امید برای بقای حکومت است، میگوید زمان نا امیدی نیست؟! دلیلش مربوط به گزارش فرماندهان سپاه به خامنه ای است که بعدا فاش شد و در آن صریحا از یاس و نگرانی در میان حتی بالاترین رده های فرماندهان سپاه صحبت میشود.

دیدار خامنه ای با فرماندهان سپاه درست چند هفته پیش از اولین سالگرد انقلاب زن زندگی آزادی و تلاش برای تزریق امید به این نیروی ناامید نشانه دیگری از این حقیقت است که حکومت علیرغم لاف و گزاف فرماندهان و مقاماتش خطاب به دنیا و مخصوصا مردم ایرن، در موقعیت بسیار متزلزلتری نسبت به دوران قبل از انقلاب زن زندگی ازادی قرار دارد و آینده اش حتی تیره تر از امروز است.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *