سپیده آزادی و سیل انقلاب – سیاوش آذری

مندرج در ژورنال شماره ۵۰۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

مهدی قلیان، برادر سپیده قلیان، زندانی سیاسی، از برگزار شدن جلسه دیگر دادگاه شکایت آمنه‌سادات ذبیح‌پور، بازجو-خبرنگار، از خواهرش خبر داد و گفت به دلیل تن ندادن خواهرش به حجاب، جلسه غیرعلنی بوده و ذبیح‌پور به سپیده، اتهام جاسوسی زده است. او در ادامه خبر داد:‌ “سپیده هم در پایان دادگاه و به گفته خودش، از طرف مردم در صورت او تف کرد.”

رخدادهای اجتماعی، از جمله انقلاب و ضد انقلاب، شخصیتهای خود را خلق می کنند. به عبارتی صحیحتر، چنین رخدادهایی در شکل شخصیتهای واقعی متجلی می گردند؛ اشخاص چهره انسانی چنین وقایعی هستند. انقلاب جاری در ایران، انقلاب زن زندگی آزادی نیز از این امر مستثنی نیست. جلسه اخیر دادگاه سپیده قلیان نمونه بارزی از تشخص و تجسد و رودررویی صفوف انقلاب و ضد انقلاب است.

در یک سو تمامی دم و دستگاه، قوانین و مجریان حکومت زن ستیزِ آدمخواران اسلامی که در شخص “شاکی”، بازجو-خبرنگار آمنه‌سادات ذبیح‌پور متجسد شده است. او با چهره ای عبوس مظلوم نمایی میکند، فغان و فریاد سر میدهد تا بیش از دیگران به خود بقبولاند که “مردم او را دوست دارند و اوست که حرف مردم را می‌زند” و به سپیده قلیان اتهام نخ نمای جاسوسی می زند؛ به حضور بدون روسری وی در دادگاه اعتراض میکند و قاضی را به اجرای “قانون” فرا میخواند و قاضی در پاسخ می فرماید که به همین دلیل برای این فعال مدنی زندانی “قرار مجرمیت” صادر خواهد کرد.

در دیگر سوی سپیده قلیان، تشخص صف انقلاب زن زندگی آزادی، تبلور خواست میلیونی آزادی، برابری، رفاه و شادی برای همگان با چهره ای خندان، در مقابل نمایندگان و جلادان اسلام و الله، از نیلوفر حامدی و الهه محمدی به عنوان خبرنگاران شریف تمجید می کند، با حضور بدون حجاب در بیدادگاه حکومت اسلامی مجریان و نمایندگان خدا را به تمکین وا میدارد، قوانین و قوائد رژیم اسلامی را دود کرده و به هوا میفرستد و نه در مقام متهم، که در مقام مدعی ظاهر شده و به دفاع از آنچه “مردم با جنبش خود به دست آورده‌اند” میپردازد.

سپیده قلیان قهرمانی بر آمده از انقلاب زن زندگی آزادی و از پیشقراولان این رخداد قهرمانانه است. تفی که سپیده قلیان از طرف مردم بر صورت این بازجو-خبرنگار و دیگر جانیان اسلامی پرتاب کرد، مصداق سیل خروشان انقلابی است که میرود تا تمامیت رژیم انسان ستیز اسلامی را در هم کوبیده و به گورستان تاریخ بسپرد. پیروزی نزدیک است!

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *