مهسا! با ما هستی تا تحقق رؤیاهای بزرگ – سیما بهار

مندرج در ژورنال شماره ۵۰۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

مادر مهسا امینی: “جایی در کنار رؤیاهای بزرگ مردم این دیار تا ابد زنده می مانی.”

این سخنان مادریست که مرگ فرزندش جرقۀ باروت آماده به اشتعال انقلاب شد. با مرگ مهسا آتش انقلاب گر گرفت و با سخنرانیهای پر شور مادران مهساها شعله ورتر شد، زبانه کشید، و گرمای آن در سراسر جهان احساس شد. خانواده های دادخواه خصوصأ دادخواهانی که عزیزانشان را در مدت همین یکسال و طی انقلاب زن زندگی آزادی از دست داده اند، فریاد دادخواهیشان، برگزاری مراسمهایشان، سخنرانیهای جسورانه و پر امیدشان در بزرگداشت فرزندانشان و کیفرخواستشان علیه حکومت بچه کش و حکومت زندگی کش، انرژی تازه ای را در شریانهای انقلاب جاری کرده است. ویدئو کلیپیهایی که این عزیزان از لحظات پر از شور زندگی جانباختگان منتشر میکنند، شرمیست بر پیشانی حکومتی که پیامش مرگ است و تباهی. حکومتی که از جوانان میترسد.

مادر مهسا با این سخنان یکبار دیگر قلب میلیونها نفر را مخاطب قرار داد و تسخیر کرد. در این روزهای آماده سازی برای برگزاری هر چه با شکوه تر سالگرد انقلاب مهسا، خانوادۀ او، خانوادۀ نیکا، خانوادۀ حدیث، خانوادۀ مجید رضا رهنورد و همۀ خانواده هایی که دادخواه عزیزانشان هستند میدانند که بیشماری از انسانهای شریف با همۀ قلبشان با آنها همراه هستند. اما کافی نیست. فقط با قلبهایمان نه که با قدمهایمان باید بیش از پیش همراه شویم. اینهمه جوان زیبا و سرمست از شور و شوق زندگی را از دست داده ایم. اگر ارادۀ جمعی ما چرخ حرکت بعدی نباشد باز هم قربانی خواهیم داد.

در سالگرد انقلاب و در این روزهای باقیمانده همۀ شما مادرانی که از بودن فرزندانتان شاد هستید، شما پدرانی که آیندۀ تضمین شده ای را برای جوانانتان میخواهید، به هرجایی که تعلق دارید موتور محرکۀ آن محیط شوید. خودتان را جای کسانیکه عزیز از دست داده اند بگذارید. ما همگی خاله ها و عموها و کسان جانباختگان هستیم. ما همانهایی هستیم که رؤیاهای بزرگی داریم که مادر مهسا فرزند نازنینش را کنار ما میگذارد. برای تحقق این رؤیاهای بزرگ، باید قلب و صدایمان یکی شود. باید با هم گام برداریم. آیا به دادخواست مادر مهسا پاسخ در خور میدهیم؟

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *