شاخص فلاکت – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۵۲۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

بررسی گزارش‌های مرکز آمار ایران نشان میدهد “شاخص فلاکت” در پایان فصل بهار در بسیاری از استان‌های ایران روندی افزایشی داشته و از جمله در لرستان به نزدیک ۷۰ درصد رسیده است.

این آمار و این وضعیت فلاکت بار برای حکومت اسلامی چه اهمیتی دارد، مگر قرار دیگری بین حکومت و مردم بود؟ همینکه با بسیج کل نیروهای سرکوبگر و جانی در اولین سالگرد انقلاب زن زندگی آزادی سرنگون نشدند و توانستند با پیکری زخم خورده هنوز سرپا بمانند برایشان یک معجزه است؛ همینکه رئیسی ویزای نیویورک گرفت و توانست در مجمع عمومی سازمان ملل حضور پیدا کند معجزه دیگر و همینکه رونالدو به ایران آمد هم یک دلخوشی دیگر برای این حکومت است.  فلاکت هست که هست، همینکه جیب آقازاده ها و حسابهای بانکی یک قشر مفت خور و زالوصف پُر باشد بقیه مسائل چه اهمیت دارد؟

در هیچ کشوری با بیان آمار فلاکت مردم دست به انقلاب نمی زنند. در کشورهای به اصطلاح دموکراتیک با نارضایتی از یک دولت به کاندیداهای احزاب دیگر برای نشستن بر صندلی های پارلمان رای میدهند یا اصلا از خیر شرکت در انتخابات میگذرند و این جابجا شدن مهره های احزاب در پارلمان را به دیده تحقیر می نگرند و دست خود را به رای دادن آلوده نمی کنند.

در کشورهای دیکتاتور زده هر از گاهی شورش ها و طغیان های بی نقشه کل بساط طبقه حاکم را به لرزه در می آورد و باز “در بر همان پاشنه می چرخد”. یعنی دور تسلسل فقر و طغیان و سرکوب. در ایران اما داستان جور دیگری است. مردم در یک سال گذشته بیش هر زمان دیگری برای سرنگون کردن کل دستگاه سیاسی و اداری و نظامی بسیج شده اند. فکر و عمل همه جامعه در یک نقطه به هم رسیده است. برای رهایی از فقر، فلاکت، تورم و پایان دادن به زندان و شکنجه و اعدام باید حکومت را سرنگون کرد.

با این نظام رفع فلاکت در ایران با طرح های اقتصادی و رفتن این و آمدن آن جواب نمی گیرد. باید برای رفاه و بهره مند شدن از همه خواست های انسانی دست به انقلاب زد، عملی که در ایران در صدر همه رویدادهای سیاسی است. انقلاب دارد پاشنه درِ حکومت اسلامی را از جا می کِند. ما برای به پیروزی تمام و کمال این انقلاب حزب کمونیست کارگری را ساختیم تا انقلاب را به ثمر برسانیم. به این حزب بپیوندید!

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *