سالگرد انقلاب، پیشروی انقلاب – شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۵۲۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

انقلاب زن زندگی آزادی یکساله شد. تدارک گسترده ای برای گرامیداشت سالروز انقلاب و یاد مهسا امینی این نماد انقلاب و آمدن دوباره به خیابانها شد . حکومت هر چه در توان داشت به کار برد تا جلو چنین اتفاقی را بگیرد. اما شکست خورد و اعتصاب عمومی در بیست شهر که شهرهایی خارج از کردستان نیز به آن پیوستند و به خیابان آمدن مردم در ۲۲ شهر پاسخ محکمی به جمهوری اسلامی و گامی بزرگ به جلو در انقلاب بود. حکومت بر سرکوبگری هایش شدت داد. بیشترین فشار را بر دادخواهان و دانشگاهها و اکتیویست های اجتماعی وارد کرد و فشار در زندانها را شدت داد.

همچنین در همه جا و بویژه در شهر سقز نیروی سرکوبش را مستقر کرد و مسیر آرامستان آیچی را بست و خانواده مهسا امینی را حبس خانگی کرد. اما مردم دوباره به خیابان آمدند و فریاد مرگ بر دیکتاتور بر فضای خیابانها طنین انداخت و صدایش جهانی شد. جالب اینجاست که رضا پهلوی و دارودسته اش که خود را شکست خورده می بینند بار دیگر شانسشان را امتحان و نیروهایشان را به صف کردند و شخص رضا پهلوی در پیامی مردم را به فریاد شعار ” ما ملت کبیریم، ایران را پس میگیریم” فراخواند. اما این شعار در میان مردم صاحبی نداشت و مردم با شعارهای “زن زندگی آزادی”، ” مرگ بر دیکتاتور”، “کرد، بلوچ، آذری اتحاد اتحاد ” پاسخ محکمی به آنها نیز دادند.

بعلاوه در فراخوانهای انقلاب بار دیگر بر اتحاد حول منشور خواستهای حداقلی بیست تشکل و منشور مطالبات پیشرو زنان تاکید شد. برجستگی دیگر سازمان یافتگی انقلابست. شبکه سراسری انقلاب زن زندگی آزادی، هشت تشکل از کارگران، دادخواهان و مدافعین حقوق زن، و بخشهای مختلف جامعه عموم مردم را به تجمعات اعتراضی گسترده و تسخیر خیابانها در همه جا و شرکت در راهپیمایی به سمت مزار مهسا (ژینا) امینی و اعتصاب سراسری کسبه و بازاریان در شهرهای کردستان فراخواندند. در بیانیه هشت تشکل بر تبدیل ۲۵ شهریور این روز تاریخی مهم به تعطیل عمومی هر ساله و اعتصابات تاکید شد. دادخواهان نیز بر محاکمه و پیگرد سران حکومت تاکید کردند. فراخوانها بسیار و تاکید همه بر تداوم انقلاب بود.

حزب کمونیست کارگری بر خواباندن چرخها و تسخیر خیابانها تاکید کرد و با این فراخوان بر گفتمانهای سالگرد انقلاب و در سازماندهی گسترده اعتراضات مردمی نقش ایفا کرد. برنامه های مستقیم کانال جدید بازتاب دهنده آن بود. بدین ترتیب در سالگرد انقلاب، حزب و انقلاب گامها قدم به جلو برداشتند و این خود نوید دهنده پیشروی بزرگ برای پیروزی انقلاب است.

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *