تاثیر انقلاب نوین ایران بر افکار جهانی – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۵۲۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

انقلاب زن زندگی آزادی به شکل باورنکردنی و همه جانبه‌ای افکار و اندیشه جهانیان را در مورد مردم ایران تغییر داده است. تا پیش از این انقلاب، مردم دنیا نیز تحت تاثیر رسانه‌های رسمی و تبلیغات دولتها و جریانات سیاسی و فکری اصلی در جهان اینطور فکر می‌کردند که در ایران مردمی مذهبی زندگی می کنند که رژیم اسلامی نیز کم و بیش نماینده آنها است. باور بر این بود که اسلام بخش جدایی‌ناپذیر از زندگی متعارف و روتین مردم ایران است و سیاست‌های ضد غربی – ضد آمریکایی جمهوری اسلامی نیز فضای غالب بر جامعه ایران است.

در غرب احترام به هر باور عقب مانده و ارتجاعی به نام نسبیت فرهنگی و تحت عنوان “فرهنگ خودشان” است، چنان توسط حکومت‌ها و رسانه‌های غربی باد زده شده که به ذهنیت بخش وسیعی از مردم شریف جهان نیز تبدیل شده است. با چنین تزی باید چشم بر همه جنایات دولت‌های اسلامی و گروه‌های مذهبی ارتجاعی در همه جا و از جمله در کشورهای اسلام‌زده بست و با این توجیه که باید به باورهای مردم احترام گذاشت، با وجدانی آسوده چشم بر آپارتاید جنسیتی و تحمیل حجاب و بیحقوقی و حاکمیت مذهب و هزار جنایت دیگر بسته میشود.

انقلاب زن زندگی آزادی همچون رعد و برقی عظیم در آسمان جهان چشم‌ها را خیره کرد. گستردگی اعتراضات سراسری مردم در کنار اتحاد بی‌مثال آنها و خصوصا مطالبات بسیار انسانی، مترقی و جهانشمول آنان نشان داد، این مردم قدم در میدانی گذاشته‌اند که سرنگونی جمهوری اسلامی اولین و اساسی‌ترین مطالبه آنها است. مردم جهان به عینه دیده‌اند که زنان و مردان انقلابی در ایران برای بهترین آرزوهای انسانی پا به میدان نبرد برای سرنگونی جمهوری اسلامی گذاشته‌اند.

جهانیان به چشم خود دیده‌اند که زنان در ایران چه می‌خواهند و برای چه امری در خیابانها به جنگ حکومت می‌روند. جهانیان شجاعت جوانان و همه بخش‌های مختلف جامعه را مشاهده کرده و به این نتیجه منطقی رسیده‌اند که واقعیت خواست و آرزوی مردم ایران توسط رسانه‌ها وحکومت‌ها از آنها پنهان شده بود. به این ترتیب فضای فکری و سیاسی در جهان به نفع یک انقلاب مدرن و انسانی و پیشرو تغییر کرده است. با این سرمایه عظیم جهانی، انقلاب زن زندگی آزادی، انسانیت را فرسنگها به جلو برده است. از این حمایت و هم‌دلی جهانی می‌باید بیشترین استفاده را به نفع انقلاب نوین مردم ایران بُرد.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *