خانواده های جان باختگان، عاشق ترین زندگان - کیوان جاوید

خانواده های جان باختگان، عاشق ترین زندگان – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۵۸۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

مهسا یزدانی، مادر زنده یاد محمدجواد زاهدی، که شهریور پارسال در ساری، بدست مأموران حکومتی، در ۲۰ سالگی به قتل رسیده، به جرم “تبلیغ علیه نظام”، “تحریک مردم”، “توهین به رهبر” و “اهانت به مقدسات” در بیدادگاه حکومت اسلامی محکوم به ۱۳ سال زندان شده که پنج سال از این حکم قابل اجراست.

با قتل حکومتی مهسای عزیز ما، میلیونها نفر در سراسر ایران یکپارچه به میدان آمدند و چنان حماسه ای از شجاعت علیه حکومت تبهکار اسلامی آفریدند که خیره کننده است. در این میان جایگاه مبارزه جوانان دختر و پسر و همچنین زنان بسیار برجسته است.

اتحاد سراسری و نمایندگی کردن همه خواست های انساندوستانه، آزادیخواهانه و برابری طلبانه از خصوصیات بارز جنبش سرنگونی در این مقطع تاریخی است. این انقلاب با چنین خصوصیات منحصربفردش آنچنان وضعیتی در صحنه سیاسی ایران ایجاد کرده است که در ادامه می تواند با پیشروی های بیشتر گام های بلندتری به سوی سرنگونی بردارد.

وحشت بی پایان حکومت اسلامی نیز از همینجا است. خانواده های جان باختگان با قلبی شکسته و روحی زخم دیده جایگاه ویژه در ادامه مبارزه برای سرنگونی جمهوری اسلامی دارند. آنها قلب تپنده انقلاب زن زندگی آزادی، خشم وصف ناپذیر جامعه ای به پاخاسته و تداوم امیال انسانی فرزندان و دیگر اعضای خانواده به خون کشیده شده خود هستند. حضور خانواده های جان باخته در میادین متنوع نبرد حاوی این پیام است که جمهوری اسلامی راه فراری ندارد و محکوم به فنا است.

کافی است به لیست اتهامات مهسا یزدانی عزیز توجه کنیم تا با عمق آنچه جامعه ایران مطالبه می کند بیشتر آشنا شویم. این مادر مبارزه در انزوا مشت به دیوار نمی کوبد. او عکس فرزند عزیزش را تبدیل به پرچمی کرده است و مرگ نظام و دیکتاتور را فریاد می زند. “تبلیغ علیه نظام”، “تحریک مردم”، “توهین به رهبر” و “اهانت به مقدسات” یک اتهام واهی حکومت علیه این مادر مبارز نیست. این واقعیت عظیمی است که هر روز در ایران همچون پُتک بر سر این حکومت فرود می آید. این یک کابوس بی پایان برای حکومت است که انسانهای بی شماری را متحد می کند تا رویای به خون نشسته اما قدرتمند همه آنها که برای آزادی و انسانیت و برابری مبارزه کرده و می کنند را جامه عمل بپوشانند. در این نبرد، همه ما مردم متنفر از جمهوری اسلامی خانواد های عزیز جانباختگان انقلابمان را در آغوش می گیریم تا بدانند تنها نیستند.

 

سردبیر این شماره:کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *