چرایی پارس خوابیده خامنه ای! - مصطفی صابر

چرایی پارس خوابیده خامنه ای! – مصطفی صابر

مندرج در ژورنال شماره ۵۸۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

دیروز یکشنبه ۲۸ آبان خامنه ای گفت: دولت های اسلامی حداقل برای یک مدت محدود رابطه سیاسی خود با اسرائیل را قطع کنند!

این همان کسی است که قبل از اینها کلی نعره نابودی اسرائیل و ظهور امام زمان و دیگر چرت و پرت های اسلامی سر داده بود. حتی در آغاز جنگ غزه و جنایات مدهش حماس علیه مردم اسرائیل نیز کلی خوشحالی کرده بود. اما بسرعت متوجه شد که باید فتیله رجز خوانی های ضد اسرائیلی و ضد آمریکایی و تعریف و تمجید از “محور مقاومت” را بمیزان قابل ملاحظه ای پایین بکشد. موضوعی که بهانه خلق هزاران جوک و دست انداختن خامنه ای و جمهوری اسلامی توسط مردم ایران در هفته های اخیر شده است.

واقعیت این است که اینگونه رجزخوانی ها برای جمهوری اسلامی همواره، از خمینی تا خامنه ای، کارکرد معینی داشته و کنترل شده بوده است. هرگاه از حد معینی عبور کرده، مهار شده و گاه حتی به “سرکشیدن جام زهر” و انجام “نرمش قهرمانانه” نیز منجر شده است.

این رجزخوانی ها در حقیقت نه علیه “شیطان بزرگ و کوچک” که اساسا علیه مردم ایران و برای سرکوب و حمله به آنها بوده و هست. اینرا شخصا در سال ۵۹ از نزدیک شاهد بودم که چطور  اعتصاب کارگران یکی از نساجی های اصفهان با حمله حزب الهی ها و شعار “مرگ بر آمریکا” سرکوب شد.

رجز خوانی های ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی برای جمهوری اسلامی، مثل حجاب اجباری، حکم هویت و تعریف وجودی دارد. خود جمهوری اسلامی هم خوب میداند که این مزخرف است که مثلا امام زمان بیاید و اسرائیل را به دریا بریزد. اما جمهوری اسلامی بدون این رجزخوانی ها نمی تواند وجود داشته باشد. البته هم آمریکا و هم اسرائیل هم از چرایی این پارس های خوابیده و اهمیت هویتی آن برای جمهوری اسلامی و البته حد و اندازه جدی بودن آن آگاه هستند و نگرانی چندانی هم ندارند.

جوک درست کردن مردم و دست انداختن خامنه ای و جمهوری اسلامی که این روزها فضای میدیای اجتماعی را پر کرده نیز حکایت از این دارد که مردم باهوش و سیاسی ایران هم از کارکرد رجزخوانی های اسلامی رژیم آگاه اند و میدانند که فقط انقلاب

 

سردبیر این شماره:کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *