“حجاب بان” برای حجاب بربادرفته! – عطیه نیک نفس

مندرج در ژورنال شماره ۴۹۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

شهرداری تهران برای برخورد با بی حجابی در مترو، طرح جدیدی دارد که بر طبق آن۴۰۰ نفر به عنوان “حجاب بان” با حقوق ۱۲ میلیون تومان درماه استخدام میشوند. اینها قرار است  در ایستگاه های مترو مستقر شوند و وظیفه شان تذکر لسانی و ممانعت از ورود بی‌حجاب‌ها و بدحجاب‌ها به مترو تا معرفی آنها به پلیس است!

تقلاهای مذبوحانه رژیم اسلامی برای حفظ لاشه حجاب، این ابزار سرکوب زنان و جامعه پی در پی شکست خورده است و حالا مجبور شده اند با اجیر کردن نگهبان برای متروها به خیال خودشان سدی در مقابل این جنبش بزرگ علیه حجاب اجباری ایجاد کنند.

زنان در جریان انقلاب “زن، زندگی، آزادی” حجابها را زیر پاهاشان انداختند، سوزاندند و عملا حکومت را در این سنگر مهم شکست دادند و همچنین با ادامه بی حجابی، انقلابشان را ادامه می دهند و عرصه را برای رژیم اسلامی تنگ تر میکنند.

رژیم اسلامی به هر شگرد و شیوه ای متوسل شود نه تنها راه به جایی نمیبرد، بلکه زنان مبارز و برابری طلب را در مسیری که در آن قدم نهاده اند، برای مبارزه ای هر چه بیشتر، مبارزه متشکل و قدرتمند مصمم تر میکند. این تقلای مذبوحانه حکومت را می توان و باید با حمایت اجتماعی بیشتر از زنان بی حجاب در هم شکست. همه مردان مدرن و مبارز وسیعا از زنان بی حجاب دفاع کنند و زنانی که هنوز کاملا بی حجابی را انتخاب نکرده اند به صف وسیع و قدرتمند بی حجابان بپیوندند و به حکومت نشان دهند که در این تقلای پوچ نیز راهی جز شکست ندارد.

حجاب، سمبل بی حقوقی زنان است. زنان آزادیخواه و پیشرو به روشنی متوجه شده اند که برای رسیدن به حقوق انسانیشان راهی جز سرنگونی رژیم ضد زن ندارند. زنان در پیشاپیش انقلاب بی بدیل زن زندگی آزادی مصممند طومار اسلام، قوانین ضدزن آن و رژیم اسلامی را یکبار برای همیشه درهم پیچیده و دنیایی انسانی، بدون دخالت مذهب در قدرت و بدون تبعیض جنسیتی مستقر کنند.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *