دکتر فاطمه رجائی و تعرض استراتژیک شهروندان - دکتر پیمان بخشایش - انگستان

دکتر فاطمه رجائی و تعرض استراتژیک شهروندان – دکتر پیمان بخشایش – انگستان

مندرج در ژورنال شماره ۵۶۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

دکتر فاطمه رجائی راد، متخصص جراحی فک و صورت و عضو هیئت علمی دانشگاه بابل، پزشکی خوشنام و مردم دوست است. ایشان رعایت اقشار ضعیف الحال جامعه را می کند و در کارش هم حرفه ای و زبده است.

در طی مراسمی ایشان در چند روز پیش لوح تقدیری به پاس زحماتش و خدماتش به مردم بابل و مازندران دریافت کرد و به عنوان پزشک نمونه معرفی شد. خانم دکتر رجائی راد بدون حجاب اجباری و با موهای آزاد خود در صحن مراسم حاضر شد و لوح را دریافت کرد.

پخش کلیپ کوتاه این مراسم و انتخاب یک زن بدون حجاب اجباری خشم حکومتیان را که به تازگی در تقابل با شهروندان دست به تشدید قوانین مربوط به حجاب اجباری زده اند برانگیخت. در واکنش به این اقدام شجاعانه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد پروانه طبابت یک پزشک به دلیل “انجام رفتار ناپسند و دور از شئونات اسلامی” و “هنجار شکنانه” تعلیق شد. اما آنچه در این خصوص بازتاب گسترده پیدا کرده است نه تعلیق پروانه طبابت این دکتر مردمی که عمل شجاعانه ایشان علیه ارزش های پوسیده جمهوری اسلامی است.

طبیعتا این خانم دکتر با تخصص خود و حرفه ای بودن خود کافی است که پایش را از ایران بیرون بگذارد تا بتواند شغل مناسبی یا در کشورهای مجاور یا در اروپا و کانادا پیدا کند. البته ایشان در همان کلیپ اعتراف اجباری بیان می کند که قصدی برای خروج از ایران ندارد.

عبور شهروندان از جمهوری اسلامی و عدم پایبندی شهروندان به قوانین قرون وسطایی رژیم لحظه به لحظه قابل رصد کردن است. کافی است شهروندی در هر جایگاهی، تریبون پیدا کند و نمایش اعتراضش عمومی شود. بلافاصله عدم تبعیت خود را از حکومت اسلامی در ایران ابراز می کند و پای دردسرهایش هم می ایستد. شاخ غول حکومت اعدامی دهه ی شصت شکسته است و شهروندان این روزهای ایران دیگر ترسشان از این حکومت ریخته و حکومت اسلامی بیش از پیش رو به زوال است.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *