جنبش دادخواهی: صدامونو بشنوید - سهیلا دالوند

جنبش دادخواهی: صدامونو بشنوید – سهیلا دالوند

مندرج در ژورنال شماره ۵۹۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

در روزهای اخیر جمعی از خانواده‌های دادخواه معترضان جان‌باخته، اعدام شده و بازداشت شده توسط قوه قضائیه حکومت اسلامی با استفاده از هشتگ “صدامونو بشنوید” کارزاری اینترنتی راه انداخته‌اند که ضمن گرامیداشت یاد جان‌باختگان، از مردم خواسته‌اند با هشتگ “صدامونو بشنوید” در باره ” زندانی‌های کمتر شناخته شده و ظلم‌های کمتر شنیده شده” و همچنین از فشارها، تهدیدها و آسیب‌های وارد شده به خانواده‌ها و مردم معترض بنویسند.

فاطمه حیدری، خواهر دادخواه جواد حیدری و سعید افکاری، برادر نوید افکاری، در متنی مشترک نوشته‌اند “هیچ‌چیز بااهمیت‌تر از جان شریف و عزیز هم‌وطنان در بندمان نیست”. لیلا مهدوی مادر سیاوش محمودی از جان‌باختگان انقلاب زن زندگی آزادی هم نوشت: “حتی اگر مرا تهدید به کشتن کنید، دست از دادخواهی برنخواهم داشت”. اکرم نقابی مادر سعید زینالی، دانشجویی که در جریان اعتراضات دانشجویی پس از حمله به کوی دانشگاه تهران (۱۸-۲۳ تیر ۱۳۷۸) توسط نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی بازداشت شد، نیز در تمامی این سال‌ها از چهره‌های فعال جنبش دادخواهی بوده و هرگز سکوت نکرده است.

با اعلام این کارزار، نه‌تنها خانواده‌های دادخواه در سطح وسیعی با نوشتن در مورد عزیزانشان و فشارها و تهدیدهایی که از طرف دستگاه قضایی و اطلاعاتی رژیم جنایت‌کار اسلامی روبرو بوده‌اند به این کارزار پیوستند، بلکه تمام کسانی که مدافع یک‌دنیای فارغ از خشونت، سرکوب، زندان، اعدام و تبعیض هستند در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ “صدامونو بشنوید” صدای زندانیان سیاسی شده‌اند. این کارزار فرصتی را پیش آورده که تعداد بیشتری از خانواده‌ها سکوت چندین ساله را شکسته و علناً در باره آنچه بر آنها گذشته سخن بگویند.

رژیم اسلامی سال‌ها تلاش کرده است که با دسیسه و فشار و تهدید جنبش دادخواهیِ به قامت تمام جامعه را به سکوت وادار کند. اما این تهدیدها نه‌تنها تأثیر نداشته؛ بلکه جنبش دادخواهی با اعلام کارزار”صدامونو بشنوید” قدمی قوی‌تر و راسخ‌تر در ادامه مبارزه برداشته و این بار نه‌تنها صدای عزیزان جان‌باخته خود، بلکه صدای تمامی کسانی شده که تابه‌حال صدایشان شنیده نشده و اسمشان دیده نشده است و با قدرت تمام اعلام می‌کنند که جنبش دادخواهی نه‌تنها در مقابل وحشت، زندان، جنایت و کشتار مردم توسط رژیم توحش و ارتجاعی اسلامی ایستاده، بلکه تا محاکمه تمام آمران و عاملان کشتار مردم ادامه دارد.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *