ذلت قهرمانانه رژیم اسلامی! - محسن ابراهیمی

ذلت قهرمانانه رژیم اسلامی! – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۶۵۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

اظهارات اخیر وزیر خارجه جمهوری اسلامی در باره جنگ در غزه و مسئله فلسطین شاهدی دیگر بر این حقیقت است که حکومت اسلامی در فاز ذلت “قهرمانانه” است!

اظهارات اخیر امیر عبدالهیان در دیدارش با نخست‌وزیر لبنان، گویای این واقعیت است که جمهوری اسلامی از نظر سیاست خارجی هم مثل سیاست داخلی متزلزل، سردرگم و نگران و بی‌آینده است. او در این دیدار گفت که مسئله غزه و فلسطین راه‌حل سیاسی دارد و تحولات غزه در حال حرکت به سمت راه‌حل سیاسی است!

با یک نگاه کوتاه به اظهارات قبلی مقامات حکومت اسلامی واضح است که این موضع جمهوری اسلامی درباره جنگ عزه و مسئله فلسطین صرفاً یک ژست سیاسی از سر استیصال است. معلوم می‌شود که حکومت اسلامی، علی‌رغم لاف‌های مدام ایدئولوژیک سیاسی در باره “عمق استراتژیک” و “محور مقاومت”، موقعیت خوبی ندارد. تماماً پادرهوا است و اوضاع ذلت باری دارد!

اینها قبلاً می‌خواستند اسرائیل را به دریا بریزند. مدعی بودند به‌زودی لشکر اسلام کربلا را فتح خواهد کرد، قدس را آزاد خواهد کرد و به‌زودی خود کاخ سفید صحنه شام غریبان خواهد بود! می‌بینیم که الان این کاخ سفید است که همراه با دولت اسرائیل، فرماندهان وابسته به جمهوری اسلامی را منظماً در سوریه و عراق و حتی خود ایران به قتل می‌رساند و سرداران سپاه هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند جز عربده “انتقام سخت”!

بعد از اینکه حماس با اسم رمز “طوفان الاقصی” با حمایت مستقیم جمهوری اسلامی شهروندان اسرائیل را قتل‌عام کرد، در بیت خامنه‌ای بشکن می‌زدند که “محور مقاومت” حماسه آفریده است و همین امیر عبداللهیان در منطقه می‌چرخید و لاف می‌زد که دست‌ها بر ماشه هستند! اما وقتی ماشین نظامی اسرائیل در غزه نسل‌کشی راه انداخت و ناوهای هواپیمابر آمریکا در سواحل مدیترانه لنگر انداختند، خامنه‌ای و وزیر خارجه‌اش بازی “من نبودم” راه انداختند. خامنه‌ای “پیشانی و بازوی طراحان” آدمکشی در اسرائیل را بوسید، اما مجبور شد از نقش مستقیم خود و حکومتش در این جنایت اعلام برائت کند! و امروز بعد از حملات گسترده آمریکا به مواضع سپاه و نیروهای وابسته در عراق و سوریه است که امیر عبدالهیان را فرستاده‌اند تا به‌جای “دست‌ها بر ماشه” بگوید مسئله غزه و فلسطین راه‌حل سیاسی دارد!

مسئله فلسطین راه‌حل سیاسی دارد؛ اما این راه‌حل دو پیش‌شرط اساسی دارد: کوتاه‌کردن دست جریان دست راستی فاشیستی مذهبی در اسرائیل و نابودی کلیت حکومت فاشیست اسلامی در ایران.

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *