حکومت اسلامی و آرزوی “محلات اسلامی” – کاظم نیکخواه

مندرج در ژورنال شماره ۴۱۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

جمهوری اسلامی در برابر انقلاب زن زندگی آزادی که محور آن در محلات است، در رویای تسخیر محلات بر آمده و طرح “محلات اسلامی” را در سر میپروراند. همایشی بنام محله اسلامی در ۱۴ اردیبهشت برگزار کردند و مسابقه مقاله نویسی در این مورد برپا نمودند و بحث و سمینار گذاشتند که چگونه میتوانند به محلات دسترسی یابند و محلات را اسلامی کنند. سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه “محمد رسول‌الله” تهران در همایش “محله اسلامی” میگوید “محلات اسلامی” دغدغه جدّی مسئولان انقلاب اسلامی است و این طرح “شیوه رسیدن به محله مطلوبی است که شهر، شهرستان، کشور و جامعه را اسلامی می‌کند”.

وی با اشاره به اینکه “طرح محله اسلامی می‌تواند یکی از مهم‌ترین راهکارهای رسیدن به جامعه اسلامی و سپس تمدن نوین اسلامی” باشد تأکید کرد: “باید به این مهم توجه کرد که در محله اسلامی باید کار به دست و نقش اصلی مردم و با محوریت و مرکزیت مساجد انجام شود… در جامعه اسلامی مردم خود دارای نقش هستند و در اداره امور جامعه خود احساس مسئولیت می‌کنند”. حسن‌زاده همچنین “مردمی کردن اداره محلات اسلامی با محوریت مسجد” را یک ضرورت خواند و گفت: “این اقدامات فراهم کردن بستر لازم برای ظهور است”!

اینها آرزو و رویای دست نیافتنی حکومتی است که در آستانه سقوط است. وقتی از “نقش مردم” و “کنترل به دست مردم” صحبت میکنند منظور کنترل مردم توسط مزدوران و حزب اللهی ها و آخوندهاست. این طرح ها و همایش ها، تقلا هایی برای کنترل جامعه و عقب راندن انقلاب و جنبش سرنگونی است که همه جا دارد می جوشد و سر باز ایستادن ندارد. دارند از وحشت انقلاب سکته میکنند. در جلسات فرماندهانشان با خامنه ای اعتراف کردند که امکان استخدام نیروی تازه در سپاه ۶۸ درصد افت کرده، رده های پایین در فضای انقلاب خیلی ها حاضر به مقابله با مردم نیستند، پاسداران دارند فرار میکنند، حتی بسیاری از فرماندهانشان دارند به کشورهای خارج کوچ میکنند.

با این حال زار میخواهند محلات را اسلامی کنند!  از این طرحها طی این چهل و چهار سال بارها به اجرا گذاشتند و همه به شکست رسید. امروز در اوج نفرت از حکومت روشن است که چنین طرحهایی فقط میتواند به ضد خود حکومت تبدیل شود و مزدورانشان بیش از پیش شناسائی شوند و مورد حمله مردم قرار گیرند. جامعه وسیعا سرنگونی طلب و رادیکال است و دوره این بازیها گذشته است. طرح هایشان برای فرار را در جیب دارند و از اسلامی کردن محلات دم میزنند!

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *