اعدام حبیب اسیود، تروریسم دولتی – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۴۱۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

صبح امروز، شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه، حکم اعدام حبیب اسیود، فعال سیاسی “عرب اهوازی با تابعیت سوئد” به اجرا درآمد. سازمان‌های امنیتی جمهوری اسلامی او را در آبان ۱۳۹۹ در ترکیه ربوده و به ایران منتقل کرده‌ بودند.

یک مخالف سیاسی حکومت تروریستی جمهوری اسلامی که تابعیت کشور سوئد را نیز دارد در ترکیه ربوده و طی سه سال شکنجه و انفرادی و بدون دسترسی به وکیل غیر حکومتی، و بر اساس اعتراف زیر شکنجه های متمادی و طاقت فرسا به اعدام محکوم شده است.

طی دوران اسارت این زندانی سیاسی، دولت سوئد با جدیت تمام از شهروند خود دفاع نکرده و با این آدم ربائی آشکار تروریستی شدیدا مقابله نکرده است. دولتهای اروپایی نیز در این مورد مشخص و موارد دیگر که منجر به ربوده شدن مخالفین سیاسی ایرانی شده است، یا در قبال گروگان گیری جمهوری اسلامی از شهروندان اروپایی قاطعانه برخورد نمی کنند.

این شیوه سازشکارانه دولتهای اروپایی با جمهوری اسلامی در حالی است که دهها هزار ایرانی طی همین ۷ ماه که انقلاب زن زندگی آزادی در جریان است با صدای بلند و در ابعاد بسیار وسیع خواستار به رسمیت شناسی سپاه پاسداران بعنوان سازمان تروریستی توسط دولت های اروپایی شدند که تا امروز در برابر این خواست مشروع و انسانی مقاومت صورت می گیرد.

اگر دولت های اروپایی یک سر سوزن شهامت سیاسی داشتند و علیه تروریسم جمهوری اسلامی در کنار مردم ایران قرار می گرفتند، حالا ما شاهد اوضاع متفاوتی بودیم.

با اعدام حبیب اسیود یک بار دیگر با صدای هرچه بلند تر از دولتها بخواهیم این جنایت علیه بشریت را نه تنها محکوم، که از ابزارها و مکانیسم های لازم و موثر برای عقب راندن جمهوری اسلامی استفاده کنند. قدم اول به رسمیت شناسی سپاه پاسداران بعنوان بازوی نظامی سرکوب داخلی و تروریسم برن مرزی جمهوری اسلامی است. بایکوت جهانی و قطع رابطه دیپلماتیک و بستن سفارت های جمهوری اسلامی قدمهای دیگر است.

طی روند مبارزه برای سرنگونی جمهوری اسلامی و تحت فشار انقلاب جاری در ایران چنین خواست های انسانی را به دولت های سازشکار غربی تحمیل خواهیم کرد. در این شکی نیست.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *