سپیده انقلاب خوش درخشید- سهیلا دالوند

مندرج در ژورنال شماره ۴۱۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

سپیده قلیان برای شعار “خامنه‌ای ضحاک، می‌کشیمت زیر خاک” به ۲ سال زندان محکوم شد.

سپیده قلیان مبارز خستگی ناپذیر که چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ آزاد پس چهار و سال و‌هفت ماه از زندان اوین شده بود، بعد ۵ ساعت از آزادی در حالی که بدون حجاب بود در مقابل زندان اوین فریاد زد: “خامنه ای ضحاک. میکشیمت زیر خاک”، دوباره توسط نیروهای امنیتی سرکوبگر جمهوری اسلامی بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین انتقال ‌داده شد. روز پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت، این دختر شجاع ‌‌و مبارز مجددا به ۲ زندان محکوم شد.

سپیده قلیان زنی جسور و شجاع است که در برابر عوامل جمهوری اسلامی از بازجو خبرنگارهای سپاه گرفته تا زندانبانان، ماموران امنیتی، شکنجه‌گران و قاضیان اعدام جمهوری اسلامی ایستادگی کرده است و هر بار پس از آزادی درباره‌ شکنجه‌، اعتراف اجباری و وضعیت زندان‌ها اطلاع رسانی کرده است.‌ این بار نیز با قدرت و شجاعت و ‌تمام‌قد در لحظه آزادی، استیصال و ‌درماندگی و ‌موقعیت رو ‌به نابودی رژیم جانیان اسلامی ‌را در برابر چشم همگان قرار داد.

‌سپیده پیش از این آخرین مضحکه دادگاه جانیان اسلامی اعلام کرد: “در هیچ‌ دادگاهی شرکت نمیکند، به امید سرنگونی ضحاک زمانه” و تا زمانی که جمهوری اسلامی بر سر کار است در دادگاه‌های فرمایشی و‌ نمایشی حاضر نمی شود و هیچ مشروعیتی نه برای این دادگاه‌ها و نه حکم صادره از سوی آن‌ها قائل نیست.

غیر از روحیه مبارزه جویی شخصی این زن شجاع، این شرایط انقلابی در ایران است که باعث شده یک زندانی چنین شجاعانه علیه جانیان اسلامی با قدی برافراشته و عزمی راسخ بپاخیزد و زبونی، درماندگی آنها را به سخره بگیرد. سپیده البته تنها نیست و دهها زندانی سیاسی دیگر نیز با سری افراشته کل حاکمیت ضد بشری جمهوری اسلامی را از درون زندان هدف قرار داده اند.

در باره سپیده قلیان همین بس که گفته شود او زنی از جنس زن زندگی آزادی است ‌و نام سپیده ‌و سپیده ها باید همیشه در تبلیغات، در شعار نویسی ها و تظاهرات ها سر زبانها باشد.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *