حسین مهدی پور، معلم مبارز، ترور شد – شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۴۱۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

بنا به خبر منتشر شده از سوی شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان  روز ۱۴ اردیبهشت یکی از معلمان مبارز در مدارس دشتستانِ سیستان و بلوچستان در پی سوء قصدی به تاریخ ۱۲ اردیبهشت، روز معلم، توسط افراد “ناشناس” جان باخت.

حسین مهدی‌پور از معلمان معترض در سیستان و بلوچستان بود که مدیریت کانال تلگرامی “مطالبات فرهنگیان” مرتبط با فعالیت‌های مبارزاتی معلمان را بر عهده داشت. او  پیشتر به دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی برای مدتی بازداشت شده بود و پس از بازداشت تا مدتی خانواده او از محل بازداشت و نگهداریش بی‌خبر بودند.

مقام‌های قضائی و انتظامی سیستان و بلوچستان تاکنون درباره سوءقصد و کشته شدن این معلم و فعال حقوق فرهنگیان سکوت کرده اند.  شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ضمن گزارش خبر “کشتار وحشیانه” این معلم و مردم سیستان و بلوچستان را شدیدا محکوم کرده و در بیانیهِ  خود از اداره آموزش و پرورش منطقه دشتیاری و آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان خواستار “پیگیری فوری” کشته شدن این معلم شده است. این شورا همچنین از دادستانی شهرستان دشتیاری و استان سیستان و بلوچستان خواستار “شناسایی، معرفی و مجازات” “عاملان سوءقصد” به این شده است.

مسئول قتل حسین مهدی پور قطعا جمهوری اسلامی است.  این نوع ترور ها در جهت ناامن کردن فضای اعتراض در جامعه و ادامه اعدامها برای ارعاب مردم است. جمهوری اسلامی میداند که سرکوب مستقیم اعتراضات و اعدام مردم معترض برایش هزینه دارد. اقدامات جنایتکارانه ای چون ترور، حمله شیمیایی به مدارس دخترانه از جمله اقداماتی است که حکومت سعی میکند بدون بجا گذاشتن اثری از خود از مردم سرنگونی طلب انتقام بگیرد. این بیش از هر چیز از سر استیصال و زبونی این حکومت منفور است. این جنایت باید با موجی از اعتراض در سراسر کشور پاسخ بگیرد. حکومت کودک کُش و آدمکش باید هرچه زودتر سرنگون شود تا جامعه بتواند به امنیت دست یابد.

جان باختن حسین مهدی پور را به خانواده اش، به معلمان و به همه مردم تسلیت میگوییم. یادش گرامی باد.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *