انقلاب و هذیان هاى آخوندى – سینا پدرام

مندرج در ژورنال شماره ۴۷۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

به گزارش روزنامه شرق حجت الاسلام پناهیان گفت: در غرب آزادی رعایت نمی‌شود، غربی‌ها شکم‌ها را گرسنه گذاشته و بدهکار به آزادی هستند، در آزادی و رسیدگی به زندگی مادی غربی‌ها به دین بدهکارند و نمی‌گذارند آب خوش از گلوی مردم پایین برود، غرب شهوات را با هرزه‌گی از بین برده است. زمانه ما زمانه دانش است و در این زمانه دین از همه جلوتر است.”

عجب! به نظر میرسد این نوع خبرها بسیارى را به یادگیرى روانشناسى و بخصوص مباحث بیماریهاى روحى و روان پریشى ترغیب میکند. حتى میتوان به سبک کاریکاتوریستها، زیر تمامى این ادعا ها نوشت: “بدون شرح” تا خواننده به جوک بودن موضوع بخندد. تمام هذیان گویى ها و  ترشحات بیمارگونه مغزى سران ریز و درشت رژیم اسلامى ریشه هاى عمیق اجتماعى و سیاسى دارند. اتفاق بزرگى در راه است و این دلیل شان نزول این نوع یاوه گویى هاست.

انفلاب زن زندگى آزادى همانند انقلاب کبیر فرانسه، در تمامى سطوح اجتماعى سیاسى و حتى دینى و فلسفى یک رژیم مرتجع و از لحاط ایدئولوژیکى قرون وسطى اى را به لرزه در آورده و به این دلیل این “استاد” به نفس نفس افتاده است.

از انقلاب فرانسه به بعد مردم اروپا و دنیا هر کجا امکان داشتند، بر حکومتهاى مذهبى و استبداى تاخته اند تا آزادیهاى اجتماعى و حقوق انسانى خود را تثبیت کنند. جدال علم بر علیه جهل، نبرد انسانیت برعلیه بربریت سیاسى و اقتصادى، جدال بر سر حقوق شهروندى، هجو و لغو مذهب در تمامى اجزاى آن، تاریخ ١۵٠ ساله معاصر ایران را نیز رقم زده است. انقلاب مشروطیت سر آغاز بر آمدهاى اجتماعى بر علیه ارتجاع سیاسى و استثمار و تبعیضات اقتصادى در ایران قلمداد میشود.

انقلاب اخیر ایران، بى هیچ تردیدى سکاندار تعرض نوین بشریت بر علیه استبدادهاى دینى و دیکتاتوریهاى سیاسى است. این انقلاب، با منشور بیست تشکل کارگرى و منشور زنان مترقى بدون شک طلایه دار یک انقلاب اجتماعى و ضد سرمایه دارانه نیز هست.

تمامى تشبثات، تمهیدات، یاوگویهاى و هذیان گویى هاى آخوندها و سران رژیم از سر استیصال در مقابل این بر آمد و حرکت مدرن و انسانى در ایران است. گرچه اختلالات فکرى ناشى، از تعرضات روحى و جسمى در “حوزه ها و حجره هاى آخوندى” نیز در واکنش این حضرات، نیز بى تاثیر نیست.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *