بیمارستان و بی حجابهای لاهیجان – آوینا جهانگیری

مندرج در ژورنال شماره ۴۸۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

محمدتقی نجف‌زاده مدیر شبکه بهداشت و درمان شهر لاهیجان: “با توجه به مکاتبه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لاهیجان، ارائه خدمات درمانی منوط به رعایت حجاب در مراکز خصوصی و دولتی است و بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی باید دستورالعمل این ستاد را اجرا کنند.”. همزمان پوستری بر سر در یک بیمارستان، نصب شده که: “ورود کلیه افراد بدححاب و هنجار شکن به بیمارستان ممنوع است.”

سئوال این است آیا اجرای چنین حکمی در یک شهر بزرگ و پُر جمعیت با بی حجاب های بیشمار که روزانه شهر را زیر قدمهای خود علیه حکومت به لرزه در می آورند، ممکن است؟ آیا جمهوری اسلامی می تواند با این شیوه فاشیستی زنان بی حجاب را از درمان محروم کند و با چنین فشاری زنان را در شهر لاهیجان وادار کند که به پوشش حکومتی تن بدهند؟ جواب از همین حالا روشن است. چنین نخواهد شد. این اقدامی از سر استیصال و درماندگی حکومت است. جمهوری اسلامی توان سیاسی لازم را ندارد که درِ بیمارستانها را به روی زنان بی حجاب ببندد.

اینکه چنین امری ممکن نیست را مردم می دانند و تحلیل زیادی نمی خواهد تا دلایل این ناتوانی حکومت ذکر شود. یک نگاه به ساختار زندگی مردم کافی است روشن شود این طرح ضد بشری در نطفه خفه خواهد شد. بی حجابی، عمومی و سراسری است و یک نبرد سیاسی و فرهنگی عظیم بین زنان و کلیت جامعه با جمهوری اسلامی است. با این وجود در برابر این غلط کردن های زیادی باید ایستاد و جواب دندان شکنی به این دشمنان زندگی داد. همه جوانان و همه مردم شهر لاهیجان از این فرصت استفاده کرده و در اعتراض متشکل با این فاشیسم جمهوری اسلامی در برابر بیمارستانهایی که از چنین حکم ضد بشری تبعیت می کنند، دست به اعتراض بزنند. از بی حجابها نهایت حمایت به عمل بیاید و جنبش ضد حکومتی بی حجابی را می توان و باید بیش از این گسترده تر کرد. زنده باد زنان بی حجاب لاهیجان.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *