براندازی و دستگاههای اطلاعاتی – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۴۹۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

طرح “حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه” در دستور کار مجلس؛ چهارمین دستگاه اطلاعاتی برای مقابله با “براندازی”. در صورت تصویب نهایی، این چهارمین دستگاه اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی با ماموریت “برخورد با مخالفان” و “مقابله با براندازی”، خواهد شد.

طرح فوق به منظور آماده سازی وسیع تر و تجدید قوا و بسیج نیروی بیشتر نیست. این طرح نشانه آشکاری از چند دستگی و از هم پاشیدگی اطلاعاتی در جمهوری اسلامی است. طرح فوق یکی دیگر از درگیری جناح ها و باندهای مافیایی حکومت برای کنترل همدیگر و رو کردن دست رقبا در هرم قدرت است. تا همینجا روشن است که باندهای مافیایی مدام رقبای خود را لو میدهند، دستگیر می کنند و همدیگر را بی آبرو می کنند. نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی مملو از نفوذی ها است که اطلاعات را به سرویس های اطلاعاتی خارجی می فروشند و این بلای جان حکومت شده است.

سران جمهوری اسلامی دوستان و شرکای وفادار هم نیستند. خونخوارانی هستند که مجبورند در کنار رقبای جلاد و سنگدل خود با چشم باز بخوابند تا مورد حمله قرار نگیرند. مردم بساط جنایت این جانیان را برهم زده اند و بزرگترین حماسه مقاومت و  مبارزه و تعرض را طی سال گذشته علیه حاکمیت خلق کرده اند. اگر رژیم توان مقابله با این مردم را داشت با همان نهادهای تاکنونیِ سرکوب موفق می شد مردم را خاموش کند و به خانه بفرستد. این رژیم قدرت و یارای مقابله با این مردم متحد را ندارد و اگر صد سازمان امنیت و اطلاعات دیگر هم راه اندازی کند راه به جایی نمی برد.

قدرت حکومت ها برای ادامه حاکمیت و حفظ قدرت فقط با بسیج نیروی سرکوبگر ممکن نیست. اگر حکومتی در ابعاد وسیعِ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی سد راه جامعه شود و وقتی مردم تنها راه ممکنِ رهایی را در انقلاب جستجو کنند، آنگاه سوت سرنگونی به صدا در خواهد آمد. همان آژیری که در ایران نزدیک به یک سال پرده گوش همه جانیان اسلامی را پاره کرده است.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *