حجاب، آتش به ریش مُلا – منظر دریاکناری

مندرج در ژورنال شماره ۴۹۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“جهنم خالی است، همه شیاطین اینجا هستند”.  ویلیام شکسپیر

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی مجلس با پیشنهاد بررسی “لایحه عفاف و حجاب” در کمیسیون داخلی و خروج آن از صحن علنی، موافقت کردند و بررسی این لایحه به گروهی از نمایندگان سپرده شد. بدین ترتیب اظهار نظر در رابطه با این لایحه از رسانه‌های جمعی از جمله رادیو پخش نخواهد شد.

بررسی غیر علنی این لایحه را باید به فال نیک گرفت. نه به این خاطر که قرار است برای خاموش کردن آتشی که افروختند، راه حلی پیدا کنند. بلکه به این خاطر که آتش بی حجابی تا بیخ ریش ملا هم رسیده است و علنی بودن این دست و پا زدن های بی حاصل فقط منجر به آشکار تر شدن ضعف و زبونی حکومت در پیشگاه مردم می شود. حتی بررسی این لایحه پشت درهای بسته هم از دستور کار همه “شیاطین” حاضر در مجلس ارتجاع اسلامی خارج شده و به گروهی از نمایندگان سپرده شده است تا استیصال و بیچارگی حکومت در برخورد به بی حجابی بازتاب عمومی و اجتماعی پیدا نکند. صاف و ساده به این نتیجه رسیده اند این زنان که دروازه جهنم را گشوده اند را نمی شود مهار کرد.

بررسی لایحه حجاب در آستانه یک سالگی انقلاب زن زندگی آزادی روی میز حکومت قرار گرفته است. ۲۵ شهریور روزی است که می تواند آتش انقلاب را شعله ور تر کند. مردم برای گرامیداشت یاد اولین جان باخته این انقلاب بسیج می شوند و خود را سازمان میدهند. بر پرچم این اتحاد سراسری، تصویر مهسای عزیز ما نقش بسته است. انقلاب با به قتل رسیدن ژینای ما کلید خورد و بی حجابی به مرکز جدال برای سرنگونی جمهوری اسلامی تبدیل شد. “شیاطین همه اینجا هستند”. اینجا را برایشان تبدیل به جهنم می کنیم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *