“دهنتو ببند و برو” – جلیل جلیلى

مندرج در ژورنال شماره ۴۹۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

ویدئو کلیپى که در مدیاى اجتماعى پخش شده است، در جواب به مرد مزاحمى که رعایت قانون را به زن بی حجاب تذکر میدهد، زن میگوید “حالا دهنتو ببند و برو!”

جوابى که این زن شجاع در دفاع از حق انسانى خود به این مرد مزاحم میدهد، جواب سمبولیک یک جامعه به دیکتاتورى حاکم است. جمع کنید و بروید وگر نه ما جمع تان خواهیم کرد. این پژواک صدایى است که در کوچه ها و خیابانهاى ایران هر روز بگوش میرسد. ما بارها گفته ایم و باز هم میگوییم که بنفع همه مقامات جمهورى اسلامى، از بالاترین تا پایین ترین شان، است که کشتار و جنایت را همینجا متوقف کنند. چرا که با هر روز ادامه حکومت شان که همراه است با جنایت پشت جنایت، پرونده خود را سنگین تر، نفرت مردم را نسبت به خود متراکمتر و احتمال حتى جان سالم بدر بردن از دست مردم  پُر از خشم را براى خود کمتر میکنند.

نسلى که بپا خاسته است قصد عقب نشینى و کوتاه آمدن از حق خود را ندارد. این نسل شکست نخوردگان است؛ نسلى که بدرست خود را لایق و شایسته زندگى مناسب انسان قرن ٢١ میداند  و در مقابل هر نیرویى که میخواهد حقوقشان را محدود و ضایع کند، کوتاه نمیاید. مردم ایران تصمیم شان را گرفته اند. آنها دیگر به هیچ قیمتى حاضر به ادامه زندگى زیر سلطه حکومت اسلامى نیستند.

امروز دیگربراى مردم ایران روشن و مسجل است که رفاه، آسایش، حرمت و شکوفایى زندگى شان در گرو سرنگونى جمهورى اسلامى است. آنها این امر را به سرانجام خواهند رساند.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *