انقلاب گلوی حکومت را میفشارد – اصغر کریمی

مندرج در ژورنال شماره ۵۳۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران روز ۶ مهرماه در جمع وابستگان! و بازنشستگان سپاه گفت: «دشمن دست نکشیده، شکست خورده آنهم شکست پشت شکست ولی دوباره برخاسته و از زاویه دیگری آمده است اما زائل، سست، کم‌جان، کم‌رمق و افسرده شده است».

روز ۳۱ تیر رئیس نهاد نمایندگی خامنه‌ای در دانشگاه‌ها گفته بود: «اگر نتوانند در سالگرد «اغتشاشات» کاری کنند کاملا شکست می‌خورند». و برای جلوگیری از اغتشاش! همه زور خود را زدند اما حالا سلامی مجبور است بازنشستگان را احضار کند و به آنها بگوید دشمن دوباره برخاسته است. میداند که بسیاری از کادر فعلی اعتقادی به حفظ نظام ندارند. خطاب به بازنشستگان سپاه هم میگوید تلاش میکنیم مشکلاتتان را حل کنیم، یعنی با انگیزه مالی میخواهد آنها را به خدمت بگیرد. چون میداند اکثر آنها هم دیگر امید به این حکومت ندارند و ارزشی! نمانده‌اند.

اما نکته اصلی در صحبت سلامی نفس اشاره به دشمن است. دشمنی که گلوی آنها را گرفته و ولشان نمیکند. از خامنه‌ای تا نماینده‌اش در دانشگاه‌ها، از سلامی تا رئیسی و وزرا و سایر مقامات بدون استثنا در سخنرانی‌ها و در جمع مزدورانشان از دشمن میگویند و اینکه شکستش داده‌ایم. معاون امنیتی وزیر کشور پس از تظاهرات‌‌های توده‌ای در چند شهر سیستان و بلوچستان گفت که دیدید علیرغم فراخوان سراسری نتوانستند کاری بکنند و فقط ۳۰-۴۰ نفر بودند! او به سالروز انقلاب هم اشاره کرد و گفت دشمن شکست خورد. خبرنگار صدا و سیمایشان نیز از نیویورک گزارش مضحکی شبیه مقامات داد.

در هیچ کجای دنیا، مقامات یک حکومت از صبح تا شب در مورد دشمنان و معاندین!‌ حرف نمیزنند. و وقتی این عمل مدام توسط بالاترین مقامات تکرار میشود هر کودکی متوجه هیولای دشمن میشود. دشمنی که همه جا هست. از مدرسه فرزانگان تا دانشگاه‌ها، از زاهدان تا کردستان، از معلم و بازنشسته تا خانواده‌های دادخواه، از هنرمند و ورزشکار تا روزنامه‌نگار و وکیل و نویسنده تا کادر درمان، از کارگر نفت تا کارگران فولاد که به شلاق نسیه! محکوم شده‌اند و میلیون‌ها زن بی‌حجاب و دهها هزار واحد صنفی که تهدید و پلمب میشوند و دانش‌آموزان دبستانی که با صدای موزیک میرقصند و حتی در خود خانه کادر سپاه، خواب از چشم مقامات ربوده است.

حکومت با دشمن خانگی دارد کشتی میگیرد و در حالیکه از پس آن برنمیاید مدام رجز پیروزی میخواند اما رجزهایش «زائل، سست، کم‌جان، کم‌رمق و افسرده» است چرا که انقلاب همه جا حی و حاضر است و صدایش به پهنای جهان گسترده شده است.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *