اعتراف به شبکه سازیها در کافه ها – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۵۳۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

در پی تعطیلی کافه‌های اطراف دانشگاه تهران، یک سایت وابسته به زیرمجموعه‌های ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفت: “کافه‌ها به مراکزی برای شبکه‌سازی علیه امنیت ملی و جمهوری اسلامی، تبدیل شده‌اند.

زمانی بود که فیلم های مربوط به جنگ مقاومت علیه نازی های اشغالگر در کشورهای اروپایی را با عشق و علاقه می دیدم و از اینکه مردم به ظاهر عادی چگونه علیه اشغالگران نازی شبکه سازی می کنند و دست به مبارزه می زنند برایم بسیار جذاب و هیجان انگیز بود. در خیال نوجوانی ام خود را بخشی از این جنبش مقاومت می دیدم. بخش مربوط به کافه ها در این فیلم ها برایم جذابیت بسزایی داشتند. چند افسر اس اس یا مامور گشتاپو در همراهی با چندین سرباز مسلح کافه ای را اشغال کرده اند و در گوشه ای دیگر چند زن و مرد جوان فرانسوی در حال نوشیدن قهوه هستند. این افراد عادی طرحی در سر دارند. طرحی هیجان انگیز. جریان فیلم همیشه به خوشی تمام نمی شد. یکی یا چند تن از این مبارزین یا دستگیر یا کشته می شدند که واقعا غمی همراه با احترام وجود منِ بیننده را فرا میگرفت. یا اینکه طرح ضربه زدن به این اشغالگران با موفقیت به پایان می رسید، که اینجا شادی به اوج می رسید.

حالا در ایران همان اتفاق جلوی چشم ما در جریان است. شبکه سازی در کافه ها، در مراکز کار، در مدرسه، در دانشگاه، در خیابان و در پارک و خلاصه در هر کجا که زندگی جریان دارد. این حرفهای سران حکومت فقط تبلیغات جنگی با هدف ترساندن مردم نیست. اینها واقعیاتی است که سران حکومت با همه وجودشان درک کرده اند. سراسر ایران یکپارچه نبرد بی امان علیه حکومتی است که جان و زندگی و خوشی  و رفاه و آسایش مردم را مورد تهاجم قرار داده است. این شبکه های طبیعی را در محل زندگی خود بیش از این بسازیم و گسترش دهیم. جمهوری اسلامی را در همه سطوح سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مورد تهاجم قرار دهیم. این واقعیت را هم ما می دانیم و هم حکومت که ایران آبستن یک انقلاب اجتماعی عظیم است. در راه سرنگونی حکومت و برقراری آزادی و برابری متشکل تر و همبسته تر شویم.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *