تظاهرات و اعتصاب عمومی در زاهدان – سیما بهاری

مندرج در ژورنال شماره ۵۳۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

روز جمعه هفتم مهر علیرغم قشون کشی وسیع حکومت اسلامی و بسیج نیرو از شهرهای دیگر به استان سیستان و بلوچستان و نظامی کردن شهرها، از همان آغاز صبح اعتراضات مردم در زاهدان شکل گرفت و شعاردهی ها آغاز شد. جمعیت انبوه مردم خشمگین در گرامیداشت یاد جانباختگان جمعه خونین با شعارهای سرنگونی علیه حکومت قاتلان، و با سر دست گرفتن بنرهای اعتراضی شان شهر  را به صحنه اعتراض خود تبدیل کردند. مردم شعار می دادند که ترسی از نیروی انتظامی ندارند. طبق گزارشات تا کنونی علاوه بر زاهدان در دیگر شهرهای استان از جمله در شهرهای سوران، راسک، تفتان، و خاش نیز مردم وسیعا به خیابان آمده و شعارهای ضد حکومتی سر دادند. در این اعتراضات شعارهای اعتراضی، علیه جمهوری اسلامی و علیه شخص خامنه ای، سپاه و بسیج، و علیه ولایت و سلطنت بود. مردم از جمله شعار میدادند: “مرگ بر دیکتاتور”، “بسیجی، سپاهی، داعش ما شمایی”، “مرگ بر خامنه ای”، و ” قسم به خون یاران ایستاده ایم تا پایان”.

بر اساس خبرهای منتشر شده در این روز سرکوبگران حکومت به صفوف مردم یورش برده و با پرتاب گاز اشک آور سعی در پراکنده کردن جمعیت داشتند و مردم با آنها درگیر شده و در جاهایی خیابانها را بسته و در جاهایی سرکوبگران را فراری دادند. همچنین طبق گزارشات تا کنونی در اثر تیراندازی با سلاحهای نیمه سنگین به سوی مردم دست‌کم ۲۹ تن زخمی شده و تعداد بازداشت‌شدگان طی روز و شامگاه جمعه نیز به بیش از ۴۸ تن رسیده است. چهار نفر از مجروحان کودک هستند. همچنین خبر رسیده است روز شنبه بازاریان در زاهدان و چندین شهر دیگر در این استان یکپارچه دست به اعصاب زده اند.

انقلابِ ایران در اشکال بسیار پیچیده و متنوع در جریان است. این جامعه با همه امکانات موجود علیه حکومت قاتلان اسلامی در حال نبرد است. هر چند که تنها حربه بازدارنده حکومت برای سرنگون نشدن سرکوب و قتل و جنایت است، اما مردم مبارزه برای سرنگونی جمهوری اسلامی را به پیش می برند. در این میان مردم سیستان و بلوچستان و در راس این منطقه، زاهدان پیشاپیش صف انقلابِ زن زندگی آزادی می جنگند. حکومت اسلامی با همه توان خود با توسل به نیروی سرکوب موقتا مانع تظاهرات های انبوه مردم برای سرنگونی شده است. اما این توان سرکوب نمی تواند برای دراز مدت استمرار داشته باشد. این حکومت قدرت بسیج صفوف ضد انقلابی خود را ندارد و زیاد طول نخواهد کشید که همچون ساختمانی فرسوده بر سر حکومتگران فرو ریزد. قدرت اتحاد مردم برای سرنگونی جمهوری اسلامی رمز پیروزی جامعه است.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *