"از تعلیق بگو" - کاظم نیکخواه

“از تعلیق بگو” – کاظم نیکخواه

مندرج در ژورنال شماره ۵۹۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

کارزار “از تعلیق بگو” یک کارزار مهم کنونی دانشجویان علیه تعلیق‌های صورت‌گرفته در قبال دانشجویان معترض است. این کارزاری علیه سرکوب‌ها و اخراج‌ها برای بازگرداندن دانشجویان تعلیقی به کلاس درس است. در بخشی از اطلاعیه اولیه این کارزار اشاره شده است که در ۱۵ دانشگاه کشور بیش از هزار نفر ممنوع‌الورود و ۶۰۰ دانشجو تعلیق شده‌اند. جمعی از دانشجویان تعلیقی در آستانه شانزده آذر بیانیه‌ای داده و در آن ضمن اعلام اعتراض به حقوق پایمال شده خود بر خواست‌های فوری‌شان تأکید کرده و اخطار داده و می‌نویسند: “حاکمیت با اعمال سرکوب افسارگسیخته و همه‌جانبه برای خاموش‌کردن هرگونه تلاش برای ایجاد تغییر و سلب امکان کنشگری، دانشجویان را به‌عنوان آیندهٔ ایران به ورطهٔ نابودی خواهد کشاند. بدیهی است تبعات این ویرانی گریبان‌گیر مسیر توسعه جامعه ازهرجهت خواهد شد تا آینده‌ای به‌مراتب تاریک‌تر از امروز پیش رویمان باشد.”

کمپین” از تعلیق بگو” حرکت مهم و قابل‌توجهی است و باید آن را وسیعاً تبلیغ کرد. کارگزاران سفیه حکومت با تعلیق و اخراج دانشجویان تصور می‌کنند می‌توانند دانشگاه‌ها را به کنترل درآورند. اما آشکار است که کور خوانده‌اند. امروز در ایران همه‌جا از دانشگاه‌ها تا کارخانه‌ها و محیط‌های کارگری و پرستاری در اعتراض می‌جوشد. کارگران ذوب‌آهن و نفت و پتروشیمی و پرستاران و بازنشستگان و دانشجویان و معلمان در اعتراض‌اند و حکومت با اخراج معلمان و دستگیری کارگران و تعلیق دانشجویان می‌خواهد این آتشفشان سراسری و کوبنده اعتراض را عقب براند. اما همان‌گونه که یکی‌شان گفته بود این سیل خروشان با بیل و کلنگ قابل‌مهار نیست و ابزار دیگری هم در دست ندارند.

کارزار از”تعلیق بگو” در دانشگاه‌ها ابتکاری پیشرو و مهم است. باید آن را تکثیر کرد. همه‌جا در مقابل اخراج‌ها و تعلیق‌ها و دستگیری‌ها افشاگری و اعتراض کنیم و سرگیجه حکومت منفور اسلامی را به اوج برسانیم. در کنار دانشجویان معترض بایستیم و صدایشان را بازتاب دهیم. فریاد همه ما این است: ما همه با هم هستیم و مرگ بر دیکتاتور!

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *