گرامی باد ۱۶ آذر روز دانشجو - آذر پویا

گرامی باد ۱۶ آذر روز دانشجو – آذر پویا

مندرج در ژورنال شماره ۵۹۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ در اعتراضات دانشجوئی سه دانشجوی مبارز به نام‌های احمد قندچی، مصطفی بزرگ‌نیا و مهدی شریعت‌رضوی در دانشگاه تهران کشته شدند. به همین مناسبت این روز بنام روز دانشجو نام‌گذاری شد و از آن موقع به بعد هر ساله دانشجویان به اشکال مختلف علاوه بر پافشاری بر خواست‌های خود این روز را گرامی می‌دارند.

امسال نیز دانشجویان چندین دانشگاه در سراسر کشور با دادن بیانیه‌ای تحت عنوان “شانزده آذر نماد ایستادگی و مبارزات دانشجویان برابر هرگونه دیکتاتوری”؛ برای دومین بار «به نام زن زندگی آزادی» این روز را گرامی داشتند. قسمت‌هایی از این بیانیه را با هم مرور می‌کنیم:

*ما دانشجویان، انقلاب «زن، زندگی، آزادی» و تداوم آن در تمام شکل‌های میدانی و سیاسی را زندگی کرده‌ایم و دقیقاً به همین دلیل است که جمهوری اسلامی از آغاز سال تحصیلی جاری، سنگین‌ترین و سخت‌گیرانه‌ترین ادوات کنترل خود را روانه دانشگاه‌ها کرده و تمام تلاشش را به کار گرفته تا دانشگاه را تبدیل به پادگان نظامی کند.

*در شرایط کنونی، ۱۶ آذر در شرایطی فرامی‌رسد که ما موفق شدیم در جریان انقلاب «زن زندگی آزادی»، تا همین حالا هم ضربه‌های مهلکی به جمهوری اسلامی وارد کنیم و به‌عنوان یکی از ملموس‌ترین پیروزی‌ها، خاکریز حجاب و تفکیک جنسیتی جمهوری اسلامی را مقتدرانه فتح کرده‌ایم.

*از اعتصابات و اعتراضات سراسری دانشجویان گرفته تا اعتراضات مداوم بازنشستگان و کارگران نفت، تا مارش‌های عظیم هزاران نفره در دانشگاه‌ها، همه‌وهمه نشان از آینده‌ای پرتلاطم برای جمهوری اسلامی و آینده‌ای روشن برای ما دارد.

*ما اعلام می‌کنیم که این روند نخ‌نمای سرکوب توسط حکومت در دانشگاه‌ها برای متوقف کردن انقلاب «زن زندگی آزادی» و مهار فعالین دانشجو و حاکم کردن حجاب و تفکیک جنسیتی و نیروهای سرکوب، امنیتی، عقیدتی، نظامی و شبه‌نظامی همچنان که تا الان موفق نبوده، در ادامه هم موفق نخواهد بود و ما دانشجویان آن را در هم خواهیم کوبید ما دانشجویان در کنار دانش‌آموزان، زنان و جوانان و همراه با خانواده‌های دادخواه و زندانیان سیاسی و در کنار کارگران و معلمان و بازنشستگان، با تکیه به پیروزی‌هایی که برابر دیکتاتورها و زورگویان به دست آورده‌ایم، انقلاب «زن زندگی آزادی» را تا پیروزی کامل به‌پیش خواهیم برد.

✊ما، ایستاده‌ایم تا پایان.

ما هم به همه دانشجویان مبارزی که آتش انقلاب را شعله‌ور نگه داشته‌اند درود می‌فرستیم و اعلام می‌کنیم تا سرنگونی جمهوری اسلامی در کنارت ایستاده‌ایم.

 

سردبیر این شماره: آذر پویا

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *