آغوش باز حکومت برای اکبر طبری – بابک یزدی

مندرج در ژورنال شماره ۴۶۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

اکبر طبری، معاون اجرایی پیشین قوه قضاییه که به جرم فساد مالی سنگین به ۵۸ سال زندان محکوم شده بود، با “وثیقه”‌ از زندان  آزاد شده است!

رئیس سازمان زندان‌ها، غلامعلی محمدی در یک برنامه تلویزیون حکومتی خبر آزادی اکبر طبری را تأیید کرد و گفت که آزادی او در پی “تصمیم مرجع قضایی” توسط غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه، صورت گرفته است.

در رژیم اسلامی اختلاس‌گران، رشوه بگیران، دزدها و کلاهبرداران بزرگ اکثرا در پست ها و مقامات مهم حکومتی هستند. زمانی هم که یکی از آنها به دلیل اختلافات داخلی دستگیر و زندانی می شوند، در وهله اول زندان برای آنها هتل می شود و از امکانات رفاهی ای برخوردار میشوند که‌ نه تنها بقیه زندانیان که حتی مردم عادی بیرون زندان از آنها محرومند. یعنی از نظافت چی، تا آشپز و تا غذای مخصوص بیرون از زندان و … برخوردار می شوند. کافیست به صدها صفحه از خاطرات سهیل عربی در این مورد توجه کنید.

میلیاردها دلار از اموال مردم را می خورند و سر کیسه می کنند، به خارج می فرستند، و به دادگاه رشوه می دهند و خود زندان هم برایشان هتل می شود. درعوض هزاران زندانی عادی در زندان ها هستند که تنها هزینه یک روز این اوباش می تواند کل بدهکاری آنها را تسویه کند تا از زندان آزاد شوند. این قربانیان رژیم سالهاست در زندان هستند تا کسانی امثال اکبر طبری ها فربه شوند و خدایی کنند. این تازه سرنوشت زندانیان عادی است که با “جرم های” خیلی ابتدائی که منشاء آن هم خود رژیم است دستگیر شده اند.

از طرفی هنوز چندین هزار  زندانی سیاسی، معترض به رژیم اسلامی و قیام کنندگان انقلاب مهسا در زندان هستند. انسان های مبارز و شریف و انقلابی ای چون توماج صالحی، سپیده قلیان و هزاران مبارز شریف و آزاده را به بند کشیده تا یک بار دیگر ثابت کند این حکومت متعلق به غارتگران زندگی است، و یک بار دیگر برای هزارمین بار لزوم سرنگونی این حکومت را به همه یادآور شود. سرنگونی این رژیم فاسد و دزدسالار اسلامی دروازه بزرگی است به سوی آزادی و برابری همگان. جامعه ای که در آن خبری از دزد و دیکتاتور و زندان نباشد. جامعه ای که بر دروازه ورودی آن نوشته شده است “به شهر خوشبختی همگان” خوش آمدید.

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *