۲۵ شهریور با قدم های آرام اما پیوسته در راه است. همه جا صحبت از جانباختگان انقلاب زن زندگی آزادی است، مهسا در همه لحظات زندگی مردم جاری است.

۲۵ شهریور یک روز در ادامه یک جنبش – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۵۱۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

۲۵ شهریور با قدم های آرام اما پیوسته در راه است. همه جا صحبت از جانباختگان انقلاب زن زندگی آزادی است، مهسا در همه لحظات زندگی مردم جاری است. جان مهسای جوان به دست هیولای مرگ گرفته شد تا حکومت قاتلان و فاسدان اسلامی چند صباحی دیگر بر مسند قدرت بمانند.

حکومت اسلامی از این روز تاریخی در وحشت مرگ بسر می برد. از تهدید تا دستگیری و از اخراج تا شلاق، بی وقفه ادامه دارد. بسیج همه نیروهای سرکوبگر و آماده باش کامل برای از سر گذراندن ۲۵ شهریور از اصلی ترین اقدامات جمهوری اسلامی در این روزها است. می خواهند هر طور شده از این کابوس، از این چالش بزرگ اجتماعی خلاص شوند. خلاصی از این روز برای حکومت اسلامی حکم مرگ و زندگی را پیدا کرده است. می خواهند با کنترل این روز با شور و هیجان و هیاهو اعلام کنند: ما ماندنی هستیم؛ ما انقلاب را از سر گذراندیم؛ مردم شکست خوردند و دیگر وقت آن است که همه جامعه، از زنان تا جوانان و کارگران، از بازنشستگان تا بیکاران و همه آنها که در زیر خط بقاء، هستی و نیستی خود را از دست داده اند، ماندگاری حکومت اسلامی را بپذیرند.

این امکان پذیر نیست! جمهوری اسلامی قادر به کنترل این جامعه نیست. ۲۵ شهریور فقط یک روز نیست، یک حرکت، یک جنبش اجتماعی و یک ضرورت تاریخی در ایران است. همانطور که می بینیم فراخوانهای متعددی از سوی تشکل های مبارزاتی و از سوی مردم داده شده است تا در همین روز تاریخی، یکمین سالگرد انقلاب زن زندگی آزادی، مردم خیابانها را تسخیر کنند، تعطیل عمومی راه بیندازند و با قدرت اتحاد و مبارزه خود یک بار دیگر خیابانها را از آنِ خود کنند.

این ممکن است. همه با هم به خیابان می آییم و  به حکومت از هم پاشیده و مستاصل یورش می بریم. از پیش از تا پس از ۲۵ شهریور هر روز سالگرد انقلاب ما است و جمهوری اسلامی نمی تواند این جامعه تشنه آزادی و رفاه را مهار کند. انقلاب مدتهای مدیدی است که بر در می کوبد و ناقوس مرگ جمهوری اسلامی را به صدا درآورده است. از حالا تا ۲۵ شهریور و از این روز تاریخی تا سرنگونی جمهوری اسلامی با قدمهای استوار به وسعت همه آحاد جامعه به پیش می رویم تا این حکومت ضد بشری را نابود کنیم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *