۲۵ شهریور روز تجمع بر مزار ژینا، روز باز ایستادن همه چرخ‌ها و تسخیر خیابانها خواهد بود. کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

مندرج در ژورنال شماره ۵۱۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

امجد امینی پدر ژینا (مهسا) امینی اعلام کرده است: “برای گرامیداشت نام و یاد ژینا برآنیم که امسال مراسم سالگرد را برگزار کنیم. اما قطعا با توجه به شرایط نمیتوانیم به صورت رسمی برای دعوت مردم در مراسم فراخوان بدهیم و یا به مردم بگوییم که در مراسم شرکت نکنند. چرا که امروزه همه میدانند که مهسا فقط متعلق به خانواده امینی نیست و او دختر ایران است و متعلق به تمام کشور است. دوستداران مهسا به مثابه خانواده‌اش هستند بنابراین مردم هر طور تصمیم بگیرند ما مطیع شان هستیم.”

این پاسخ کوبنده پدر مهسا امینی به رژیم درمانده اسلامی است. تشکل‌های مردمی و اصناف سقز نیز مردم سراسر کردستان را به تجمع بر مزار ژینا فراخوانده‌اند تا “بار دیگر و بیش از پیش، فریاد آزادیخواهی خود را علیه ظلم این ظالمان برآریم”. حکومتی تماما مستاصل که ترس و وحشت از  همه چیز و همه کس سراپای وجودش را فراگرفته است گمان میکند میتواند با دستگیری و تهدید خانواده‌‌های جانباختگان و مردم به جان آمده مانع تداوم انقلاب شود.

اما تهدید، ارعاب، زندان، اعدام و دستگیری خانواده‌های جانباخته و فعالین انقلاب درد بی‌درمان حکومت در حال سقوط را درمان نخواهد کرد. این تقلاها سراسیمگی، وحشت و هراس رژیم اسلامی در شروع موج‌های تازه انقلاب را نشان مید‌هد. زنان، دانشجویان، جوانان، خانواده‌های جانباخته و بخش‌های مختلف مردم در سراسر کشور با انتشار فراخوانهایی اعلام کرده اند که به خیابانها باز خواهند گشت و تا پایان دادن به عمر ننگین حکومت اسلامی و رسیدن به اهداف آزادیخواهانه خود کوتاه نخواهند آمد.

روز شنبه ۲۵ شهریور روز باز ایستادن همه چرخها و تسخیر خیابانها است. روز تعطیل همه مراکز کار و تحصیل و بزرگترین و باشکوه ترین تجمع بر سر مزار مهسا و حضور هرچه گسترده‌تر در خیابان‌ها است. روزی که مردم در سراسر کشور خود را برای موج تازه انقلاب آماده میکنند. در احترام به مهسا و همه جانباختگان انقلاب و همراه با خانواده ژینا بپا خواهیم خواست، در سراسر کردستان دست از کار میکشیم و بر مزار ژینا تجمع عظیم خود را برپا خواهیم کرد. حضور گسترده ما هر مانعی را در هم خواهد پیچید.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *