در راه انقلاب یک قدم دیگر به پیش – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۲۶۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

جلادان قضایی جمهوری اسلامی از صدور بیش از ۷۵۰ کیفرخواست برای معترضان بازداشتی در سه استان ایران خبر داده‌اند. جرم بازداشت شدگان “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور، فعالیت تبلیغی علیه نظام، اخلال در نظم عمومی، اغتشاش و تحریک مؤثر به قتل، تمرد توأم با ضرب و جرح مأموران حافظ نظم و امنیت، و تخریب و تحریق اموال عمومی و دولتی” اعلام شده است. بر اساس قوانین حکومت اسلامی، حکم افرادی که به “محاربه” محکوم می‌شوند اعدام است.

این اعلان جنگ جمهوری اسلامی تازگی ندارد. ما یادمان هست که با همین احکام جنایتکارانه مشخصا و علنا از ۳۰ خرداد سال ۶۰ کشتار زندانیان سیاسی را آغاز و در سال ۶۷ ابعاد کشتار را به اوج رساندند و یک جنایت بزرگ علیه بشریت سازمان دادند. آن دورانِ کشتار و ارعاب به حکم انقلاب جاری تماما به سر رسیده است. حالا سران خون آشام رژیم در لبه پرتگاهِ سرنگونی دارند به این فکر میکنند که کجا جان بدر ببرند. این روزها خانواده های جانیان اسلامی بی سر و صدا چمدانها را بسته و در فرار از کشور صف کشیده اند.

در این اوضاع سیاسی حساس بیش از ۱۵ هزار نفر از عزیزان ما بازداشت شده اند. در طول دو ماه که از عمر خیزش انقلابی می گذرد مردم نشان داده اند که چه عزمی برای سرنگونی جمهوری اسلامی دارند. با وجود این پیشروی عظیم در راه سرنگونی جمهوری اسلامی، جان عزیزان ما در بازداشتگاهها در خطر است. شکنجه و اعدام یا حتی ایجاد آتش سوزی در زندانها از جمله خطراتی است که زندگی بازداشت شدگان انقلاب جاری را جدا تهدید می کند.

برای آزاد کردن بازداشت شدگان می توان با یک نیروی بسیار قوی و اجتماعی به میدان آمد. حضور خانواده های اسیر رژیم در مقابل زندانها و اعلام علنی نام و عکسهای آنها جهت بسیج نیروی داخلی و خارج  از ایران، اولین قدم موثر برای حمله سیاسی و میدانی به جمهوری اسلامی است.

همه مراکز بازداشت را می توانیم، و این نیرو را داریم، که به محلی برای تجمعات بزرگ اعتراضی تبدیل کنیم. ما می توانیم رژیم اسلامی را به غلط کردن واداریم و اجازه ندهیم خطری عزیزانمان را تهدید کند.

انقلاب ما در اشکال مختلف اعتراضی به پیش می رود. تظاهرات و تجمعات وسیع تر را در مقابل مراکز زندانها و تعرض به این بازداشتگاهها به منظور آزاد سازی اوسرای ما که در چنگال خونریز این حکومت در حال مُوت گرفتار شده اند را می توانیم با قدرت بیشتر سازمان دهیم.  پیروزی نزدیک است؛ این را بهتر از ما مردم انقلابی، سران جمهوری اسلامی با همه وجود خود حس کرده اند. یک قدم دیگر در راه شکست جمهوری اسلامی برخواهیم داشت و قهرمانان بازداشتی خود را آزاد خواهیم کرد.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *