انقلاب برای زندگی، علیه حکومت اعدام – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۴۱۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

بامداد روز چهارشنبه حکم اعدام سه نفر در زندان قزلحصار کرج اجرا شد. بر اساس گزارش‌های دیگر، چهار نفر دیگر نیز در زندان رجایی‌شهر کرج اعدام شدند. دو روز پیشتر نیز یوسف مهرداد و صدرالله فاضلی زارع به اتهام “سب النبی” (توهین به پیامبر) و تبلیغ گسترده خداناباوری اعدام شدند.

دور جدید اعدامها یک حرکت فکر شده توسط جمهوری اسلامی است. اینکه این زندانی به اتهام مواد مخدر و آن یکی به اتهام “تجاوز به عنف” و  دو نفر دیگر به دلیل “سب النبی” به دار کشیده شده اند همگی با یک هدف صورت می گیرد: ایجاد رعب در جامعه و به خانه فرستادن مردمی که کمر به نابودی جمهوری اسلامی بسته اند.

انقلاب علیه جمهوری اسلامی، نه فقط به گفته ما مردم، که به اعتراف صریح سران سپاه پاسداران و محافل نزدیک به خامنه ای آنچنان ضربات سنگینی به این حکومت وارد کرده است که صدای خرد شدن استخوان هایش تا فراسوی ایران به گوش می رسد. جمهوری اسلامی می خواهد به هر شیوه ممکن مانع این روند رو به رشد انقلاب شود.

اعدام ها فقط باعث خشم وسیعتر مردم علیه این رژیم می شود. همانطور که با قتل مهسا یک جامعه علیه این حکومت کشتار بپاخاست. مردم با این نیروی وسیع داخلی و با حمایت جنبش های اعتراضی و تشکل های وسیع موجود در ایران و با مداخله طبقه کارگر و با دست زدن به اعتصابات و اعتراضات در مراکز تولیدی و خدماتی می توانند رژیم را از کرده خود پشیمان کنند. دانش آموزان و معلمان و دانشگاه ها یک سنگر مهم عقب راندن این حکومت است. به حکم فلج اقتصادی جمهوری اسلامی و به حکم بیداری وسیع اجتماعی، اوضاع ایران به گذشته پیش از انقلاب جاری بر نمی گردد.

استفاده از حربه اعدام در ایران شکست خورده است. در جامعه ای که پیر و جوان و از همه اقشار اجتماعی در میدان مبارزه حضور فعال دارند، گسترش اعدامها ممکن نیست. دلیل دیگر، درگیری های درون حکومتی و به جان هم افتادن سران قوای سه گانه جمهوری اسلامی(مجریه، مقننه و قضاییه) است که همین روزها جریان دارد و فاکتور مهم دیگر در عدم توانایی رژیم در گسترش اعدامها است.

هم اکنون در سطح جهانی نیز مخالفین جمهوری اسلامی فراخوان های گسترده ای علیه موج جدید اعدامها در ایران داده اند. در ایران و جهان همه با هم علیه اعدام و برای نابودی جمهوری اسلامی به میدان می آییم در این شکی نیست که رژیم را در هم می کوبیم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *