"رشنو"های انقلاب، رعشه به جان حکومت- کیوان جاوید

“رشنو”های انقلاب، رعشه به جان حکومت- کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۶۵۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

روز پنجشنبه ۲۶ بهمن، سپیده رشنو اعلام کرد که حکم سه سال و ۱۱ ماه حبس او اجرایی شده و بنابراین در چند روز آینده، خود را به ادارۀ اجرای احکام اوین معرفی خواهد کرد. اما روز شنبه ۲۸ بهمن‌، سامان رشنو، برادر سپیده، خبر داد، اعادۀ دادرسی پروندۀ خواهرش در دیوان عالی کشور پذیرفته شده و بنابراین اجرای حکم زندان تا بیستم اسفند به تعلیق درمی‌آید.

دولتها و جنبشها برای خود قهرمانانی می تراشند. یکی سردار جنگی دارد، یکی ژنرال ۴ ستاره اش را به رُخ می کشد و آن دیگری شاهان و این یکی نجیب زاده اش را علم می کند تا از آن دریچه به مردم بگویند حق و حقوق شان در زندگی چیست. ما مردم ایران هم قهرمانان خودمان را داریم. قهرمانان ما از جنس دیگری هستند. کسانی که ما بزرگشان می داریم دقیقا با معیارهای ما برای انتظاری که از زندگی، آزادی، عدالت و خوشبختی داریم مطابقت دارند. برگزیدگان ما از جنس معمولی و یکی از خودمان و شبیه به خودمان هستند. نه سوپر زن اند نه سوپر مردانی با عضلات فولادین. یکی از ما با آرزوهای مشابه ما. سرسخت و جسور و مقاوم همچون پدران و مادران ما که با کار و رنج و زحمت خود چرخ زندگی را می چرخانند و همیشه در عین اینکه غمی بر دلشان سنگینی می کند، اما نوید دهنده شادی و آینده ای روشن هستند.

سپیده رشنو یکی از خیل بی شمار قهرمانان زندگی است که با جسارت خود در برابر ارتجاع اسلامی سینه سپر کرد و محبوب دلها شد. محبوب نه تنها برای زنان و مردان در ایران که به چهره ای آشنا و شجاع و قابل احترام فراوان در خارج از ایران. بازتاب دفاع از انسانیت که سپیده یکی از کاراکترهای ثابت قدم آن است در حمایت بی دریغ مردم و وحشت حکومت از این زن بی باک قابل مشاهده است.

سپیده را برای تحمل ۴ سال زندان فراخوانده اند، حمایت های فراوان از او باعث شده که دست و پای حکومت بلرزد و اجرای حکم را به تعویق بیندازد. راه همین است که همه ما صدا و مشت گره کردهِ سپیده های خود باشیم و هر تعرض حکومت را با ضد حمله سنگین و متحدانه پاسخ بدهیم.

توان خود را بهتر از این دریابیم و هر کداممان یک سپیده، یک قهرمان مبارزه علیه ارتجاع اسلامی شویم. ما مردم نشان داده ایم که این حکومت است که در محاصره ما است، نه برعکس.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *