تنها راه "تعامل" با طالبان نابودی آن است- محسن ابراهیمی

تنها راه “تعامل” با طالبان نابودی آن است- محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۶۵۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

دو سال و نیم از بازگرداندن طالبان به قدرت توسط دولت آمریکا گذشت. تصور لحظات وحشت و هراس مردمی که یک بار سلطه این موجودات بیرحم اسلامی را مستقیما تجربه کرده بودند، سخت است. عمق آن وحشت را میشد از صحنه های غم انگیز فرار انسانهایی متوجه شد که حتی حاضر بودند بر بال هواپیما آویزان شوند تا از دست این هیولاهای بیرحم جان بدر برند!

مدتی پیش شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای درباره نحوه “تعامل” با طالبان تصویب کرده بود با هدف ایجاد یک “نقشه راه” برای ادغام “کامل” طالبان در جامعه بین‌المللی! خبرها حاکی از این است که یکشنبه ۱۸ فوریه، “نمایندگان ویژه کشورها در امور افغانستان” در دومین نشست سازمان ملل متحد در دوحه پایتخت قطر به میزبانی دبیر کل سازمان ملل متحد گردهم آمدند تا این “ادغام کامل” را به سرانجام برسانند! یکی از اهداف این نشست، بحث در باره افزایش “تعامل” با طالبان و پاسخ هماهنگ‌تر به “بحران بشردوستانه” در این کشور اعلام شده است.

طالبان حضور در این نشست را به چند شرط از جمله پذیرفته شدن “امارت اسلامی” به عنوان تنها نماینده رسمی افغانستان و گفت‌وگوی رودر رو با دبیرکل سازمان ملل به عنوان دولت افغانستان مشروط کرد!

این درجه گستاخی طالبان به این خاطر است که هنگام بازگردان طالبان به قدرت، سیاستمداران دول غرب که مستقیما در مسلط کردن مجدد طالبان بر افغانستان نقش داشتند، صرفا برای پاک کردن دستان خون‌آلودشان در این جنایت علیه مردم افغانستان، با بیشرمی تمام تبلیغ میکردند که طالبان عوض شده است! اگر حقوق بشر را رعایت کند برسمیت شناخته خواهد شد! واقعا روشن نیست که تنها پاسخ بشردوستانه علیه طالبان نابودی تمام عیار این دشمنان بشریت است؟

طالبان عوض نشده بود و نمیتواند عوض شود. طالبان یکی از ارتجاعی‌ترین، فاسدترین، آدمکش‌ترین شاخه‌های مافیای اسلامی در جهان معاصر است که دنیا را باید از شرش خلاص کرد. طالبان عوض نشده است اما دنیای بیست سال پیش عوض شده است. برای مثال، بیخ گوش طالبان، در ایران خیزش‌های قدرتمند توسط همسرنوشت‌های مردم افغانستان علیه همکیشان طالبان راه افتاده است. همدلی مردم جهان با مردم افغانستان بیشتر شده است. بی دلیل نیست که در میان بهت و نگرانی جهان، آنچنان مقاومتی توسط زنان افغانستان در مقابل این عمامه‌داران تهی مغز راه افتاده است که حقیقتا شگفت‌انگیز است. دنیا باید به احترام مردم شریف افغانستان و در پیشاپیش آنها زنان جسور و مبارز کلاه از سر بردارد و علیه طالبان در کنار مردم افغانستان بایستد. راه دیگری نیست.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *