اعدامها و حکومت رو به سقوط – حمید تقوایی

مندرج در ژورنال شماره ۴۱۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

موج اعدامهای اخیر حکومت تلاشی از سر استیصال و درماندگی است. این آخرین تلاشهای جنایتکارانه یک حکومت در حال سقوط است. این اولین بار نیست که جانیان حاکم به اعدامهای جمعی دست میزنند ولی اولین بار است که در دل یک انقلاب توفنده و در سراشیب سقوط و ذلت به اعدام متوسل میشوند. این حکومتی است که در همه عرصه ها، از تحمیل حجاب تا مهار تورم و گرانی و از مقابله با اعتصابات گسترده کارگری تا تامین امنیت آخوندها و طلبه هایش کاملا شکست خورده است. مرده متحرکی است که در آخرین نفسهایش به همه چیز چنگ میزند و دنیا را به خاک و خون میکشد تا مگر چهار صباح بیشتر به حیات ننگینش ادامه دهد.

اگر اعدامها میتوانست جامعه را مرعوب کند همان اعدامهای جمعی دهه شصت میبایست جامعه را به اختناق و سکون و سکوت قرو میبرد که نه تنها چنین نشد بلکه هر روز بخشهای مختلف مردم معترض، کارگران و جوانان و زنان و دانشجویان و دیگر اقشار مردم معترض تر و گسترده تر بمیدان آمدند. خیزشهای توده ای ٩۶، ٩٨ و امروز انقلاب شکوهمند زن زندگی آزادی جواب جامعه بپاخاسته ایران به حکومت اعدامها است.

اعدامهای حکومتی همیشه بر آتش خشم و نفرت مردم افزوده است، و بخصوص امروز برمتن یک انقلاب زیرورو کننده این سلاح خونریز حکومت کُندتر و بی تاثیر تر از همیشه است. حکومت بخیال خود میخواهد جامعه را مرعوب کند اما این خود حکومت است که بیش از همه ترسیده است. ترس از سرنگونی، و ترس از به محاکمه کشیده شدن از جانب مردمی که هم اکنون کلیه مقدسات و نمادهای حکومتی اسلامی را سکه یک پول کرده اند. دور نیست روزی که حکومت اعدام و نسل کشی را به همراه چوبه های دارش به خاک بسپاریم!

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *