کارزار “همه با هم هستیم” در توئیتر ترند شد – توضیح و حمایت ژورنال

مندرج در ژورنال شماره ۴۱۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

ژورنال از کارزار “ما همه با هم هستیم” با همه توانش حمایت می کند. این کارزار می تواند شروع دور جدیدی از اعتراضات بزرگتر، چه در مدیای اجتماعی و چه در خیابانهای جهان و ایران باشد. ما این قدرت عظیم را داریم که جمهوری اسلامی را با اتحاد خود منظما وادار به عقب نشینی و سرنگون کنیم. برای ایجاد یک جامعه آزاد و انسانی “همه با هم هستیم”

خلاصه خبر:

خانواده‌های دادخواه هشتگی را با عنوان “همه با هم هستیم” در توییتر به راه انداختند که در یک شبانه‌روز و تا لحظه تنظیم این گزارش، از ۲۹۰ هزار توییت گذشت. هم‌زمان، کاربران شبکه‌های اجتماعی هشتگ “مهسا امینی” را هم برای بار دیگر ترند کردند. این هشتگ به منظور اتحاد و یگانگی از سوی خانواده‌های دادخواه و حساب کاربری ۱۵۰۰ تصویر برای نجات جان سعید یعقوبی، مجید کاظمی و صالح میرهاشمی، سه معترضی که در پرونده موسوم به “خانه اصفهان” به اعدام محکوم شده‌اند، زده شد.

از روز گذشته که فرجام‌خواهی این سه جوان رد و حکم اعدامشان تایید شد، خانواده‌های دادخواه با هشتگ «همه با هم هستیم» به حمایت از آنان پرداختند و در ادامه بسیاری از گروه‌ها و چهره‌های سیاسی و مدنی و کاربرانی با عقاید سیاسی گوناگون آن را تبلیغ و بازنشر کردند.

خانواده شماری از قربانیان جمهوری اسلامی مانند محمدحسن ترکمان، رامین فاتحی، مهرگان زحمتکش، رضا شهپرنیا، عرفان رضایی نوایی، مینو مجیدی، ابوالفضل آدینه‌زاده، آمنه شهبازی‌فرد، جواد حیدری، فریدون محمودی، محمدرسول مومنی‌زاده، میلاد سعیدیان‌جو و …، با انتشار متنی مشترک، این هشتگ را در توییتر پربازدید کردند.

در متن مشترک این خانواده‌های دادخواه آمده است: “بعد از کشتن برادرم/ خواهرم/ پسرم/ دخترم/ مادرم/ پدرم …، تنها امید خانواده من برای دادخواهی به شما مردم شریف ایران بوده و هست. جان صدها نفر از ما در خطر است. کنار هم باشیم و اجازه ندهیم زندگی جان‌های بیشتری را از ما بگیرند.”

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *