بیافراییزه کردن جامعه و حکومت دزد سالار – میلاد رابعی

مندرج در ژورنال شماره ۴۷۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

یک مقام پیشین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ارائه آمارهای جدید از “سوءتغذیه” مردم ایران، هشدار داد که یک “فاجعه انسانی” در کشور در حال وقوع است. هادی موسوی‌نیک، مدیرکل سابق مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت که ۵۷ درصد از جمعیت ایران سوءتغذیه دارند و ۲۱۰۰ کالری موردنیاز در روز را دریافت نمی‌کنند… از این تعداد ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار کودک از جمله ۱۰ میلیون کودک زیر ۱۲ سال هستند.

همگی از فروپاشی اقتصاد حکومت اسلامی و فقر روزافزون مردم مطلعیم. هر روز جمعیت بیشتری به زیر خط فقر رانده می‌شود. اما اکنون بنا به اعترافات یکی از سران خود رژیم، مسئله بسیار از سختی تأمین معیشت و فقر، عمیق‌تر است و بخش عظیمی از جامعه در خطر نابودی فیزیکی و ادامه بقا قرار دارد. فقر و تنگ‌دستی، ادامه و تعمیق روزافزون آن اکنون خطر گرسنگی و مرگ‌ومیر و بیماری‌های متعدد ناشی از آن را بوجود آورده است. اکنون خطر “بیافراییزه” شدن بخش عظیمی از جامعه یعنی بیش از نیمی از آن و نزدیک به ۱۵ میلیون کودک وجود دارد.

اما برخلاف گرسنگان بیافرا و برخی بخش‌های آفریقا که تصاویر آن را همه در ذهن داریم، در ایران نه عوامل طبیعی، جنگ‌های داخلی و یا قحطی و غیره بلکه مستقیماً و تماماً حکومت مسئول چنین فاجعه‌ای است.

سخنان موسوی‌نیک از این جنبه دارای اهمیت است که ما را با عمق فاجعه اقتصادی که در جامعه در جریان است از زبان یکی از مسببینش، آشناتر می‌کند. ما مردم همگی از غنای منابع طبیعی و ثروت‌های معدنی و پتانسیل بالای اقلیمی ایران باخبریم. به همان میزان همه به دلایل ایجاد چنین فاجعه‌ای نیز واقفیم. کیست که نداند حکومت دزدسالار اسلامی با دزدی‌ها و اختلاس‌های بی‌شمارش، با تخصیص ارقام سرسام‌آور برای تبلیغ و ترویج خرافات مذهبی و نهادهای وابسته به آن، با خرج‌های عظیم برای تجهیزات نظامی و انتظامی به‌قصد ارعاب و سرکوب مردم مسئول اصلی ایجاد چنین جهنمی بر روی زمین و بهشتی از منابع زیرزمینی است؟!

جامعه همه این‌ها را می‌داند و راه چاره را هم مدت‌ها است به‌درستی انتخاب کرده و در این راه می‌رزمد و می‌کوشد. ضمن تلاش برای ایجاد هر ذره تغییر در اوضاع معیشتی، سرنگونی انقلابی حکومت اسلامی راهی است که مردم برگزیده‌اند و با افت‌و‌خیز آن را تا رسیدن به هدف ادامه می‌دهند. جمهوری اسلامی را همین مردم در خطر بقا، همین گرسنگان و محرومان به همراه سایر اقشار جامعه سرنگون خواهند کرد.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: آذر پویا

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *