مبارزه همیشه نتیجه میدهد – آذر پویا

مندرج در ژورنال شماره ۴۷۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

پدر سهند نورمحمدزاده، معترض زندانی در زندان رجایی‌شهر، به پایگاه خبری امتداد گفته پس از تبدیل حکم اعدام دادگاه علیه پسرم به تبعید، فردی “از شماره ناشناس” با من تماس گرفت و درحالیکه مدعی شد نماینده نهاد امنیتی است گفت که آقا، شما فکر نکنید که اعدام سهند را وکیل شما یا رسانه‌های داخلی و خارجی شکستند؛ بلکه حکم نقض اعدام او، رأفت نظام بود.

سهند نورمحمدزاده روز ۱۲ مهر ۱۴۰۱ و در جریان اعتراضات سراسری، در مقابل خانه خود درغرب تهران بازداشت و روز ۱۶ آبان‌ به اتهام “محاربه از طریق تخریب و ایجاد حریق در وسایل عمومی و اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمعات” در دادگاه انقلاب تهران به اعدام محکوم شد.

همین یک ادعای نماینده نهاد امنیتی کافیست تا بفهمیم که چه نگرانی و چه بلبشوئی بر دستگاه قضائی جمهوری اسلامی حاکم است وعمق تاثیراعتراضات و مبارزات، چه در داخل و چه خارج کشور علیه اعدامهای بی رویه را دریابیم.

چندین ماه پس از شروع انقلاب مهسا و بعد از اینکه جمهوری اسلامی با وجود بسیج همه جانبه نیروهای سرکوبگرش نتوانست مردم را تمام و کمال خانه نشین کند و با “رافت نظام” به گردن ده ها جوان طناب دار انداخت، شاهد و ناظر بروز اختلاف نظرها و افشاگریهای سران ریز و درشت حکومتی بر علیه خودشان هستیم.

اعتراضات گسترده جهانی برای آزادی توماج صالحی، عباس دریس و دیگر زندانیان سیاسی در هفته گذشته ضربات موثری بر پیکر رژیم اسلامی وارد آورد. اینبار دستگاه قضائی و بیدادگاه رژیم است که به تقلا افتاده و میکوشد تا با سیلی صورتش را سرخ نگهدارد و به تقلیل احکام اعدام به حبس های طویل المدت پرداخته است. ما ضمن استقبال از این اقدام که حاصل و نتیجه بی چون و چرای مبارزات گسترده مردم علیه حکم اعدام به هر دلیل و بهانه ایست و باعث نجات جان عزیزانمان میشود، اعلام میکنیم که تا آزادی بدون قید و شرط این عزیزان و لغو کامل احکام اعدام از پای نخواهیم نشست و به رژیم اعدام اخطار میکنیم تا زمانیکه این عزیزان در اسارت شما هستند به وعده وعیدهای پوچتان که تنها ارزش مصرف آنها برای بازیهای سیاسی شناخته شده اتان بر سر میزهای مذاکره با دول غربی است، وقعی نمی نهیم و خارج و داخل را تا سرنگونی تمام و کمال حکومتتان برسرتان خراب خواهیم کرد.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: آذر پویا

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *