مدارس بدون معلم، حکومت ضد مردم! – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۵۴۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

طبق اظهارات اعلام شده در رسانه ها، ۲۳ هزار کلاس درس  و۴۶۰ هزار دانش‌آموز بدون معلم هستند!

این یک تراژدی غم انگیز در زندگی کودکانی است که حق دارند در شرایط امن، با حضور معلمان دلسوزشان و با بالاترین استانداردهای علمی، آماده ترین دوره زندگیشان برای شکوفایی و خلاقیت ذهنی و روانی را طی کنند. اما اینجا فعلا حکومت اسلامی حضور دارد و تا سرنگون شدنش چیزی غیر از خبر غم انگیز بالا در باره عزیزترین و بیدفاعترین بخش جامعه نمیتوان انتظار داشت.

سئوال این است که چرا در کشوری با تعداد زیادی نسل جوان باسواد و آماده به کار در همین قلمرو آموزش، با این فاجعه مواجه هستیم؟

پاسخ روشن است: حکومت اسلامی، مثل همه قلمروهای زندگی مردم، اینجا در قلمرو آموزش و پرورش هم به جنگ اعلام شده علیه مردمی رفته است که برای پایان دادن به عمر این حکومت انقلاب زن، زندگی، آزادی راه انداخته اند.

مدارس بی معلم مانده اند چون حکومت اسلامی در انقلاب زن زندگی آزادی با معلمانی دلسوز و مبارز، با  دانش آموزانی جسور و سرشار از آرزوهای انسانی به چالش کشیده شد و به هر اقدامی آویزان میشود تا مدارس را که یکی از کانونهای داغ انقلاب بود ساکت کند.

مدارس بی معلم مانده اند چون “پاکسازی و خالص‌سازی” فضای آموزشی در حال اجرا است و اخراج معلمان دلسوز و روانه کردن پهن مغزهایی از حوزه جهلیه به مدارس درجریان است.  وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده است که امسال ۲۰ هزار مدیر مدرسه را تغییر داده‌اند تا در مدارس “تحول” ایجاد کنند. نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی هم گفته است که “قرار است هفت هزار معلم از حوزه‌های علمیه، مخصوصا از بخش خواهران، برای فعالیت در آموزش‌وپرورش استخدام شوند.”

مدارس بی معلم مانده اند چون، از یکطرف پاکسازی در ابعاد وسیع در جریان است و از طرف دیگر  هزاران معلم پذیرفته شده در آزمون استخدامی، بر اساس برنامه جدید حکومت، نتوانسته اند از فیلتر صلاحیت های “عقیدتی و سیاسی” تحت عنوان “کد۱۹” رد شوند.

مدارس بی معلم مانده اند چون مردم و حکومت اسلامی وارد جنگ مرگ و زندگی علیه هم شده اند و هنوز حکومت اسلامی به درک واصل نشده است. اعتراضات معلمان و دانش آموزان و خانواده هایشان در اعتراض به اخراج معلمان و رقص و شادی کودکان دبستانی در آغاز سال تحصیلی گواه ادامه مبارزه مرگ و زندگی است که نشان میدهد مبارزه برای به درک واصل کردن حکومت ادامه دارد.

 

سردبیر این شماره:  سیاوش آذری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *