“لایحه حجاب” و استیصال رژیم اسلامی – سهیلا دالوند

مندرج در ژورنال شماره ۵۴۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

مسیح مهاجری، که از سال ۱۳۶۰ مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی بوده است، نوشت “اگر بخواهیم بی‌تعارف درباره لایحه حجاب نظر بدهیم باید صریحاً بگوئیم این لایحه نه‌تنها هیچ مشکلی از بی‌حجابی را حل نخواهد کرد بلکه نتیجه عکس خواهد داد. تهیه کنندگان این لایحه از جامعه کنونی ما بی خبرند و‌در جای دیگری زندگی می‌کنند.”

در پاسخ باید گفت، بله تصویب لایحه در رابطه با حجاب، این پاشنه آشیل جمهوری اسلامی، تا به حال نه تنها هیچ مشکلی را از بی حجابی حل نکرده بلکه‌ از این به بعد هم فرجی برای رژیم حاصل نخواهد کرد. حجاب به یک معضل، یک چالش مرگ و‌ زندگی و کابوس روزمره حکومت اسلامی تبدیل شده تا آنجا که حتی جرئت مطرح کردن طرح حجاب در صحن علنی مجلس را هم ندارند، سناریوشان را توی پستوی کمیسیون ویژه میبرند تا یواشکی یک قانون زن ستیز دیگر را به کلکسیون قوانین واپسگرایانه خود اضافه کنند.

این امر استیصال رژیم را نشان می‌دهد که قادر نبوده با سرکوب، زندان و حملات شیمیایی به مدارس دخترانه خاکریز فتح شده حجاب بدست زنان را بازپس بگیرد. با تصویب این لایحه در پستو‌ی کمیسیون ویژه هم قرار نیست معجزه ای صورت بگیرد. زنان هرگز حاضر نیستند یک قدم به عقب بردارند و این را هر روز با اشکال مختلف مبارزه به رژیم اسلامی خاطر نشان میکنند و به پیش می روند.

حجاب اجباری  مصداق آپارتاید جنسیتی است. تصویب  “لایحه حجاب” میخی دیگر بر تابوت پوسیده حجاب اجباری خواهد بود. جمهوری اسلامی خواهان درک و‌ دیدن این واقعیت که جامعه با انقلاب زن زندگی آزادی مفهوم و‌ تصویر نویی را برای بهتر و شاد زندگی کردن و رهایی از هر گونه تبعیض را پیش روی خویش گذاشته، نیست.

لغو حجاب اجباری، اختیار در پوشش و آزادی زنان  از ارکان انقلاب زن زندگی ازادی است که امروز  به اعماق جامعه ایران رسوخ کرده  و توانسته به پرچم مشترک مبارزات نه تنها علیه آپارتاید جنسی بلکه علیه حاکمیت ظلم و فساد، فقر و‌ سرکوب بدل شود.

رژیم آدمکشان اسلامی هرگز قادر به مقابله با عزم راسخ جامعه و بویژه زنان برای رهایی و وسعت روز افزون بیحجابی سراسری نخواهد بود. جامعه هر روز بیش از پیش مصمم و خشمگین به پیش میرود و مردم خود را آماده میسازند تا تکلیف جمهوری اسلامی را یکسره کنند.

 

سردبیر این شماره:  سیاوش آذری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *